Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 11:26 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Registrere en URL anonymt

If dk-hostmaster kan man kun få lov til dette i danmark (.dk) hvis man har både hemmelig adresse i CPR registret og hemmeligt telefonnummer i tele.. ahemm.. systemet.

Så jeg antager at det er umuligt at registrere et .dk-domæne?? Hvilke andre alternativer eller tips?

Hvis spørgsmålet er bedre stillet et andet sted er jeg også glad for info om det.

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 11:37 #1
Vil du have et domæne som er Anonymt skal du med .DK domænerne have adessebeskyttelse ved kommunen (Skal så vidt jeg ved fornyes hvert år) og sådan er det.

Du kan sagtens registrere et domæne men så vil dit navn og adresse fremgå af Whois.

Alternativt skal du lokke en anden til at registere det i deres navn, men det lyder ekstremt hemmeligt domæne
Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 11:51 #2
Ja, det er også det dk-hostmaster skriver. Er det det samme med .com eller er der ikke en anden løsning?
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 11:57 #3
Med .COM og lign kan du ikke være Anonym, jeg mener faktisk at .DK var en af de sidste som ophævede at man kunne være anonym men hvad bare med at få adresse beskyttelse ved Kommunen ?
Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 12:01 #4
Det kræver vel at man er i fare på en eller anden måde? Det dyrker jeg lige..
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:06 #5
Nope, alle kan få adressebeskyttelse da de kan have et job hvor at det er uhensigtmæssigt at du synes at dine klienter eller andet kan finde dig !

Men må man spørge hvad domænet skal bruges til siden at det er så vigtigt ?
Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 12:14 #6
Snakkede lige med kommunen og der er vist intet problem.

Jae, du må gerne få det at vide, for det er ikke statshemmeligheder, men helst først når jeg har fået pisket en stemning op. Der er lidt "markedsføringsstunt" i det. Men altså, nogen, der risikerer at blive sure, bliver hængt ud ;-) Der er nu ikke noget kriminelt eller samfundsomstyrtende i det.

Lav et svar, så får du points!
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:21 #7
Du kan godt købe .com med anonym. Det kaldes private registration og koster typisk 3-4 $ ekstra.
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:21 #8
Bare at husk at hvis folk laver en Politianmeldelse eller lign., vil Politiet altid kunne få af vide hvem det er
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:22 #9
ttopholm -> Har du et link til det ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:23 #10
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:24 #11
eller så kan det gøres igennem mig, men du ved du jo Leif ;-)
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:25 #12
Åhh, hvor er det nu at du er ?
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:26 #13
Men betyder det ikke at i bund og grund er det ikke den retmæssige ejer som reelt ejer domænet så hvis "Domains By Proxy, Inc." i det her tilfælde lukker så er domænet tabt ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:32 #14
Både ja og nej... du kan nok løbe ind i problemer hvis firmaet lukker, men der er ingen problemer i at flytte det, da den email der er angivet bliver altid forward'et til dig..

device.webbureau
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:35 #15
Ja, okay så burde der ikke være nogen problemer
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:36 #16
nej.. ikke umiddelbart
Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 12:38 #17
Så meget desto mere som at jeg nok ikke HELT bliver milionær på at sælge domænet når (hvis) jeg får pisket en stemning op :-)

D'herrer burde nok dele pointsne? Et par svar?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:40 #18
Leif kom nu først, så han kan bare få dem
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:45 #19
Lad os dele ! :-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:46 #20
Okay, så
Avatar billede mgade Nybegynder
11. januar 2007 - 12:49 #21
Gracias :-)
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 12:51 #22
Så lidt
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. januar 2007 - 12:53 #23
det var så lidt..