Avatar billede noerrebronx Nybegynder
11. januar 2007 - 11:04 Der er 3 kommentarer

IE7 og hjemmelavet SSL licenser

Jeg har en database der opsamler data fra nogle apparater og man kan få adgang til dataen via et krypteret web interface (Vi laver selv SSL licenet med Apache og OpenSSL). Mit problem er at det her produkt bliver solgt til +1000 kunder og hver kunde får en database og 1 webserver installeret. Det skal kunne være tilgængeligt på deres eget netværk.

I Internet explorer 6 var der ikke noget problem med hjemmelavet SSL licenser. Du skulle bare trykke accept på certifacatet og så bliver du logget ind. I IE7 kommer der en skærm op og du skal trykke på det RØDE advarsels skilt for at komme ind i interfacet.

Jeg vil gerne slippe for at punge ud med +1000 kroner per servere per år for et Verisign licens for eksempel. Er der nogen der kan se en løsning rundt om det her problem. Jeg kan ikke være den eneste der har problemer med det nye phishing filter og SSL. Der må være andre der sælger web applikationer til kunders interne brug og som har problemer med hjemmelavet SSL licenser.
Avatar billede a1a1 Novice
15. januar 2007 - 18:43 #1
Har du prøvet at installere certifikatet på/i browseren? (ved at klike på den "røde certificate error", vælge "view certificate" og så install certificate

passer certifikatet 100% med urlen/domænet? (xxx.domæne.xx), jeg tror at ie6 var ligeglad (hvis du installerede det)

;o)
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
23. januar 2007 - 11:53 #2
Det er også 100% ligeglad hvis man installere certificatet. Finten med web applikationer er jo at man skal kunne accesse en apllikation fra hvilken som helst maskine. Vores applikation vil typisk blive brugt fra 10-50 forskellige PC'ere af IT-illiterære personer. Jeg kan lige se hvad de vil sige hvis de får den skærm som IE7 giver i øjeblikket på vores web interface.
Og ja. Vores certifikat stemmer overens med URL.
Avatar billede michael_ssl Nybegynder
30. januar 2009 - 14:02 #3
Du kan bruge et www.rapidssl.com certifikat, de koster €69.00 om året. det letter det en del. istedt for at 1000 kunder ringer og spørger om fejlen.