Avatar billede xavis Nybegynder
10. januar 2007 - 02:18 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

iexplorer.exe optager alle cpu-ressourcer

Hey gutter

Jeg har et problem med iexplorer.exe på min bærbare. Når jeg åbner IE og logger på Nettet, begynder den at opsluge samtlige cpu-ressourcer. Den står konstant på 99%, blæseren går helt armoc, og til sidst går comp'en ned.

Det samme sker, når jeg logger på MSN Messenger - MsnMsgr.exe suger også samtlige cpu-ressourcer. Nogen, der har en løsning? Det er pænt belastende! :/!
Avatar billede jesperhem Nybegynder
10. januar 2007 - 03:28 #1
Kør en antivirus samt undersøg den for tro-jans og andet pjat de forrygte hjemmeside kan finde på at smide op på deres hjemmeside og i filer.

evt en online en af slagsne.

http://housecall.trendmicro.com/

Lyder meget til at det er netop det som er problemet. Ses ofte når dit inet explorer kører op til 99% cpu belastning.
Avatar billede xavis Nybegynder
10. januar 2007 - 03:31 #2
...jeg har ikke gjort noget endnu, men jeg skal måske lige sige, at jeg som standard-browser bruger Mozilla Firefox, og kun meget sjældent IE...

Jeg kigger på det andet i morgen. :)
10. januar 2007 - 07:56 #3
... selvom man "kun" bruger FireFox skal man ikke tro at alt er 'sikret' - Uønskede elementer ka' komme ind også selvom du ikke har nogen brovser igang... Oplevet flere gange ... (hos andre)...

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede xavis Nybegynder
10. januar 2007 - 22:32 #4
Nu har jeg fået gutterne på SpywareFri.dk til at kigge på det, og selv efter en HijackThis-rensning har det ikke hjulpet.

Er der andre forslag til, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2007 - 22:37 #5
jeg ville lave en repair, det er tit tidssparende.
Avatar billede xavis Nybegynder
11. januar 2007 - 00:47 #6
Dét er jeg så ikke så for meget for - jeg ville blive meget glad, hvis der kunne findes en løsning på det her...!
Avatar billede xavis Nybegynder
11. januar 2007 - 01:53 #7
Nu har jeg så også prøvet at afinstallere IE og MSN og installeret igen, men det er stadig det samme...jeg håber virkelig, I kan finde en løsning...
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 13:59 #8
...jeg har lige fundet ud af, at det lader til at det er samtlige af Microsofts produkter, er opsluter samtlige cpu-ressourcer, når de går på Nettet. Hvis ikke, de går på Nettet, er der ingen problemer nogen steder.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2007 - 14:25 #9
lav en repair af xp, du mister ingen data ved det.
Avatar billede anazonda Nybegynder
12. januar 2007 - 14:31 #10
Når jeg har det problem gør jeg følgende:

1) Aktiverer Windows Firewall
2) 'Start' > 'Kør' > 'msconfig' > Fanebladet 'Start'
3) Fjerner alt i den liste som jeg ikke kender / Kan huske jeg har installeret trykker 'ok'
4) Trykker 'nej' til genstart og går ind i 'Tilføj /fjern programmer' og sletter alle Menubars samt programmer som jeg ikke kender eller kan huske jeg har installeret.
5) Sletter alle offline finer (cookies, tempoary internetfiles)
6) Bruger et anti-spyware program (ad-aware eller Windows Defender)
Genstarter og konstaterer at det virker.

Det er 1 ud af ca 2000 gange det ikke virker... ellers ved jeg ikke hvad det kan være
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 16:22 #11
Jeg vil tro, det ville være lidt svært for mig at lave en repair, da det er en præinstalleret windows, og har fået 3-4 diske med, hvis jeg skulle geninstallere...så det fungerer ikke som alm. Windows, hvor jeg bare sætter disken i, og så starter den op på dén...

Ok, anazonda, det vil jeg så prøv...
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 16:33 #12
Øhmm, Menubars? Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2007 - 17:15 #13
hvis du kan finde mappen i386 på en af diskene, så kan du kopiere den ind på en af drevene, og køre en repair derfra. Tryk blot på winnt32.exe
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 17:30 #14
Nu har jeg lige prøvet at gøre, som anazonda rådede mig til, men det har heller ikke hjulpet.

-bartfreaks forslag skal jeg lige se på - men det bliver i hvert fald ikke lige nu. Men jeg ville stadig være meget taknemmelig, hvis der var nogen, der havde andre løsninger!?

Jeg havde i øvrigt også problemer med WinAMP indtil jeg af- og geninstallerede det. Når jeg prøvede at åbne det før, slugte den alle cpu-ressourcer, og programmet åbnede ikke engang. Nu ser der ikke ud til at være nogen problemer...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2007 - 17:39 #15
måske du skulle prøve dr1´s foreslag
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 19:42 #16
Jeg har kørt HijackThis og fået gutterne på Spywarefri.dk til at kigge på den (http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34088), men de har også svært ved at knække denne nød...
Avatar billede anazonda Nybegynder
12. januar 2007 - 20:16 #17
lidt sent: Menubars = Toolbars
Avatar billede xavis Nybegynder
12. januar 2007 - 21:13 #18
Ok - tænkte jeg godt, men jeg har/havde intet af så'noget installeret...synes, det er noget fis.
Avatar billede xavis Nybegynder
13. januar 2007 - 17:19 #19
-bartfreak, angående det med at lave en repair vha. mappen i386, foregår det så på nøjagtig samme måde som hvis man bruger en Windows-cd? Kan jeg risikere at miste data - såsom Skrivebord, mails m.m.?

...jeg tror efterhånden det er min eneste mulighed... :-/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. januar 2007 - 14:55 #20
undsylder lige den sene tilbagemelding.!
1. spm. ja.
2. nej.. du mister ingen data,men tag backup, og gem dit skrivebord, da det sikkert er tilbage til normal, når du for den op at køre.
3. håber du har fået det fikset, smider et svar..O)
Avatar billede xavis Nybegynder
18. januar 2007 - 11:11 #21
Hey gutter

Jeg har lige prøvet at køre winnt32.exe fra i386. Men når jeg gør det, siger den, at jeg ikke har mulighed for at opgradere, fordi den ikke kan finde C:\i386\WINNTUPG\NETUPGRD.DLL - jeg har slet ikke en mappe, der hedder WINNTUPG...

Jeg kan få lov til at lave en ny installation, men jeg kan altså ikke få lov til at opgradere... Hvad gør jeg nu??
Avatar billede xavis Nybegynder
19. januar 2007 - 21:20 #22
Nå, jeg har nu haft mulighed for at prøve at køre opdateringen via winnt32.exe fra mappen i386 alligevel.

Der opstår imidlertid et par interrelaterede problemer - for det første ser det ud til, at der mangler nogle filer:

oembios.bin
oembios.cat
oembios.dac
oembios.sig

De skulle tilsyneladende befinde sig i en midlertidig mappe, der bliver oprettet på C-drevet, men de er der ikke.

Dernæst kan jeg ikke få adgang til en fil, da den tilsyneladende er i brug. Det drejer sig om vaxscsi.sys.

Nå, da jeg ikke umiddelbart kunne løse disse problemer, ignorerede jeg dem alle sammen og fortsatte med installationen. Computeren genstartede, men gik i stå da den loadede installationen af Windows.

Jeg blev nødt til at slukke, og så prøve igen - denne gang fra fejlsikret, men det var nøjagtig det samme.

Nu har jeg så genstartet igen og bare gået ind i Windows helt almindelgt.

Jeg kan ikke huske, om jeg i sin tid fik sagt, at jeg kører XP Home her på den bærbare.

Jeg håber virkelig, I kan hjælpe mig med det her!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 16:52 #23
Jeg vil mene den fil (vaxscsi.sys), tilhøre alcohol120% måske du skal fjerne det fra maskinen.

måske dette kan hjælpe..?
(lav en bootbar cd)
http://www.eksperten.dk/spm/747897?Esession=db643829134514228e0ec9bc91572803
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2007 - 22:08 #24
er du kommet lidt videre..??
Avatar billede xavis Nybegynder
21. januar 2007 - 23:19 #25
Jeg har ikke rigtig mulighed for at kigge på det lige nu - MÅSKE i morgen eller tirsdag, men så igen måske først onsdag...skal nok berette evt. fremsk(r)idt... ;-)
Avatar billede xavis Nybegynder
01. februar 2007 - 23:50 #26
Hej gutter!

Jeg har nu haft tid og mulighed for at køre en repair (fik fikset problemet med vaxscsi.sys og de andre filer - du havde ret, bartfreak, det var alcohol - og kørte en repair via i386-mappen).

Men men men...ja, gæt selv én gang: Problemet er der stadig! :-/

Der er vel ikke rigtig mere at gøre end at lave en komplet geninstallation...

Hm, jeg ved ikke, om jeg skal spørge, men er der evt. et andet - gerne engelsk - forum, der måske kan hjælpe mig...?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. februar 2007 - 00:15 #27
du mister ingen data m.m. ved en geninstallation.!
tillader mig at smide et svar.
Avatar billede xavis Nybegynder
02. februar 2007 - 00:23 #28
Det gør jeg da!?! :O Den lægger jo et image af Windows ind, som det var, da jeg fik den - den var jo præinstalleret! Som sagt, har lavet en repair, men det hjalp ikke...
Avatar billede xavis Nybegynder
20. august 2007 - 03:13 #29
Tillader mig at lukke denne diskussion, da jeg ikke fik løst problemet, men istedet blev nødt til at køre en recovery...