Avatar billede koldstar Nybegynder
09. januar 2007 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hastighed på netværk

Hejsa

Jeg har et problem med hastigheden på mit hjemme netværk som jeg håber I kan hjælpe med. Problemet er når jeg f.eks indtaster en webadresse går der nogle sekunder før den reagerer. Men hvis jeg f.eks skal downloade en stor fil går det stærkt nok. Jeg kører over en trådløs router som helt klart er synderen, for hvis jeg sætter et kabel direkte i væggen forsvinder problemet... Men desværre er dette ikke en holdbar løsning, så jeg vil rigtig gerne have nogle tip til noget konfiguration på router / pc som måske kan afhjælpe problemet.

og rtigt når jeg skal downloade noget, men det tager 2-10 sekunder at få hul igennem hver gang jeg skal
Avatar billede koldstar Nybegynder
09. januar 2007 - 13:26 #1
øhh, se lige bort fra det der underlige der står i bunden... Det skulel ikek have været med....
Avatar billede jesperhem Nybegynder
10. januar 2007 - 02:44 #2
Lyder mere noget ala proxy indstillinger som den først skal opdatere. Gør den det kun ved først åbning af inet explorer eller ved hver klik du udføre?
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2007 - 09:07 #3
Ved hvert klik... Mit største problemet er at jeg sidder og retter i filer på en ftp-server dagen lang og der betyder det noget om der går 1 eller 10 sekunder for at gemme.
Men som sagt hvis jeg går uden om den tråløse router går det meget hurtigere... Så der må vel kunen gøres et eller andet?
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. februar 2007 - 12:07 #4
lukker
Avatar billede 7degreez Praktikant
13. februar 2007 - 13:35 #5
hmmm nogle router fx asus har en indstillings mulighed der gør man kan bestemme om den skal optimere stream/voip eller internet applikationer...