Avatar billede jakobscafe Nybegynder
09. januar 2007 - 12:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg vil vise en vandret streg i et diagram udfor 2. y-akse

Kurvediagram
Jeg har en y-akse mellem 0-100%, og x-akse = 12 mdr (jan-Dec)
Jeg vil gerne vise en vandret streg ovr hele diagrammet udfor værdien 90%, således man kan se hvilke måned der er mål opfyldelse, og hvilke der ikke er.
Hvordan indsætter jeg 'mållinien'?
Avatar billede sjoran Nybegynder
09. januar 2007 - 12:52 #1
Jeg har 3 muligheder. 1. du kan bruge Excels tegnefunktion og simpelthen bare tegne en linje i diagrammet. 2. du kan lave en ekstra talrække i datasættet, som du kunne kalde mållinje. Sæt den til 90% for alle måneder. 3. Du kan ændre det sted hvor x- aksen krydser ved. Dobbeltklik på y-aksen og vælg skala, ca. midt i kan du vælge x-aksen krydser ved og her skriver du 90.
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
12. januar 2007 - 12:26 #2
Valgte mulighed 2. En ekstra kolonne, som indeholder 'målværdien' ud for hver måned. Værdien referer så til een celle, således jeg kun skal skrive et sted hvad målet er, så vises det i de 12 rækker.