Avatar billede kwudo Nybegynder
08. januar 2007 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valve Hammer, tekst på mure?

Heej alle sammen.

Jeg har lige fået lavet en bane i cs som jeg syntes er vildt fed, jeg har brugt valve hammer 3.4 til at lave den i, men nu vil jeg lige spørge jer om det er muligt at skrive noget inde i banen, altså som fast er der, sådan teksten er en del af banen, på en mur f.x.

Har set det i andre baner, men hvordan gør man det?

Håber på svar :-)

M.V.H.
Rasmus Kjeldsen
Avatar billede kwudo Nybegynder
08. januar 2007 - 11:17 #1
har fundet ud af det nu, men får følgene fejl når jeg vil gemme min texture som .vtf fil, har alle plugins:

Could not save a copy as "billedenavn" because image width is not a power of two
Avatar billede hmann Nybegynder
08. januar 2007 - 12:33 #2
har ingen forstand på hammer og textures eller noget, men width is not a power of two, betyder at deit billede ikke har den rigtige bredde!

power of two = 2 opløftet i x

altså 2 i tredje = (2 x 2 x 2) = 8
og 2 i femte = (2 x 2 x 2 x 2 x 2) = 32

dit billedes bredde skal altså tilsyneladende være "a power of two"..

dvs 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048..... pixels i bredden
Avatar billede kwudo Nybegynder
08. januar 2007 - 12:50 #3
det forstår jeg ikke helt, hvad er formlen for højde og bredde så?

virker det hvis jeg laver 256 i bredde og så 64 i højde er det rigtigt?
Avatar billede hmann Nybegynder
08. januar 2007 - 12:53 #4
nu ved jeg som sagt ikke noget om selve det du laver.. påpegede bare at den fejl den kom med betød at dit billedes bredde skal være fx 128, 256 eller 512 (altså "a power of two")

ved ikke noget om højden, men kunne forestille mig det var det samme.. hvad siger den, hvis du laver det 64 x 256?
Avatar billede kwudo Nybegynder
08. januar 2007 - 13:33 #5
så virker det sku =)