Avatar billede fablechild Nybegynder
06. januar 2007 - 14:54 Der er 4 kommentarer

ny pc med sata, men hvad med min gamle disk?

Jeg har købt en helt ny pc. alt virker fint der. Mit problem er at jeg gerne vil have harddisken fra min gamle pc i også. Men når jeg tilslutter den og starter op kommer der fejl meddelelser. Noget med ustabil windows og bla bla bla... Den gamle disk ER sat som slave så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg gør galt... kan i hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2007 - 19:08 #1
er det ikke blot xp der har problemer med driveren til disken ,dette har jeg set med flere 2½" usb diske jeg har kørt med .

hvis bios ser din ide disk så er problemet jo ikke der
Avatar billede fablechild Nybegynder
06. januar 2007 - 23:57 #2
jeg kan ikke se min normale (gamle) disk på bios...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2007 - 09:43 #3
sidder disken alene på ide kablet eller sidder dit cdrom drev der også ,for så kan cdrom´´n være slave

husk du har 2 ide kanaler på dit bundkort primær & sekundær med hver mulighed for 2 ide enheder .
Avatar billede fablechild Nybegynder
07. januar 2007 - 14:01 #4
cdrom og disk sidder på samme ide kabel, og cdrom er master, harddisk  er slave.
Der er kun 1 ide kanal (stik)