Avatar billede henriknl Nybegynder
06. januar 2007 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel: formatering af celle så den altid runder værdien op?

Cellen skal formateres så den runder op til nærmeste hele tal hver gang, f.eks. 17,1 rundes op til 18.
Hvordan får jeg den defineret, så den automatisk gør det?? På forhånd tak.
Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 16:18 #1
Skriv 17,1 i et ny excel ark.
I menuen Indsæt vælger du Funktioner , Vælg en kategori: Alle, Vælg funktion:Gå ned til "Rund op", Marker denneog tryk "OK", ved dialogboksen "Funktionsargumenter" tast 17,1 og antal cifre 0. Her kan du allerede se dformelresultatet 18. Du trykker OK igen og tilbage i excelarket er 17,1 ændret til 18.
Mvh Carlt
Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 16:27 #2
Du kan også bare skrive: =RUND.OP(DECIMALTALLETERSKALRUNDESOP;0)
=RUND.OP(17,1;0)
Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 16:34 #3
En trykfejl:
Du kan også bare skrive: =RUND.OP(DECIMALTALLETDERSKALRUNDESOP;0)
Avatar billede carlt Seniormester
08. januar 2007 - 09:47 #4
Hvordan går?
Lykkedes det?
Mvh
carlt
Avatar billede carlt Seniormester
10. januar 2007 - 09:20 #5
1) Hvis du har fået det til at virke p.g.a. mine anvisninger, kunne du bede mig lægge et svar.
2) Hvis det stadig ikke virker, kunne du bede mig uddybe svaret.
3) Hvis du selv har fundet løsningen på problemet, kunne du skrive det, selv lægge et svar og tage points tilbage!
M.v.h. carlt
Avatar billede henriknl Nybegynder
10. januar 2007 - 12:12 #6
Det virker fint, tak for hjælpen
Avatar billede carlt Seniormester
10. januar 2007 - 12:19 #7
Jeg tror kun man kan lukke spørgsmål her på EKSPERTEN ved at der lægges et svar, som så accepteres.
Jeg har skrevet det her som et svar, men hvis du hellere selv vil have de 60 points, er det fint med mig.
Så skal du bare selv lægge et svar - og acceptere det.
Mvh
carlt
Avatar billede carlt Seniormester
19. januar 2007 - 17:15 #8
Skal spørgsmålet lukkes?