Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 10:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Trådløs kan ikke få forbindelse til Internettet

Når jeg fra den bærbare/trådløse forsøger at komme på nettet vises nederst på skærmen flg.: Begrænset eller ingen forbindelse.
"I Status for Trådløs netværksforbindelse" er der en knap "Reparer".
Når der trykkes på denne knap udfører Windows følgende handling: fornyer IP-adresse. Efter et øjeblik kommer denne meddelelse: Windows kunne ikke  udføre reparationen, fordi følgende handling ikke kunne udføres: Fornyelse af IP-adresse.
Nogen, der med disse sparsomme oplysninger har en idé om, hvad jeg kan gøre for at komme på nettet?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2007 - 11:23 #1
Logge ind i administrationen på routeren og tjekke hvilke krypteringsindstillinger der er slået til, koder osv. Match herefter indstillingerne på dit trådløse netkort. Begrænset eller ingen adgang kunne godt tyde på at det er krypteringen.

Vh Nicki
Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 12:25 #2
Jeg er nok ikke helt med.
Har det noget at gøre med Lan settings:
IP Address:192.168.2.1 med Suet 255.255.255.0
DHCP server: on
IP Pool Starting/ending address: 192.168.2.2/100
Avatar billede carlt Seniormester
06. januar 2007 - 12:27 #3
"Suet" skal  være subnet
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2007 - 09:37 #4
Kryptering er hvor vidt der skal bruges en kode for at logge på det trådløse netværk. Krypteringsformen eller bestemmer bla. kodelængde, type osv. De settings routeren har hvad sikkerhed angår skal matches på dit trådløse netkort for at du kan logge på! Er der forbindelse til nettet når du har et kabel til laptoppen?
Avatar billede carlt Seniormester
07. januar 2007 - 09:52 #5
Det var jeg overbevist om!
Men efter at have kontrolleret det, må jeg konstatere, at der HELLER IKKE er forbindelse, når laptoppen er forbundet til routeren med et kabel
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2007 - 15:34 #6
Hmm. Har du en stationær så du kan teste at der er "hul igennem"?

*Hvis intet net*

1) Har du internet der kræver at man logger på? (ligesom Stofanet)
2) Er det hele tilsluttet korrekt? (modem->uplink port i router)
3) Hvis ikke 1 og 2 så kontakt kundesupport hos din udbyder.

Vh Nicki
Avatar billede carlt Seniormester
07. januar 2007 - 16:57 #7
Jeg skriver dette fra den stationære, som med et kabel er koblet på samme router
Avatar billede jesperhem Nybegynder
09. januar 2007 - 02:35 #8
Hmm har du access point eller accesspoint med indbygget router for det trådløse netværk?

Pga hva jeg kan se ud fra din forrige besked.

"Jeg er nok ikke helt med.
Har det noget at gøre med Lan settings:
IP Address:192.168.2.1 med Suet 255.255.255.0
DHCP server: on
IP Pool Starting/ending address: 192.168.2.2/100"

Så burde du få en IP adresse som starter fra x.x.2.2 til 100 men den computer du skriver fra har IP x.x.2."1"? Mange gange kan problemet være at din trådløse router har preinstalleret en IP addresse istedet for at modtage en fra dit adsl modem bruger den bare sit eget. Så kan du ikke oprette forbindelse ud til internettet.
Prøv måske at slukke KUN for dit trådløse forbindelsespunkt i et lille kvarter, hvoraf den gerne skulle nulstille den IP den har fået og tænde den igen.

Et forslag vil være at sætte din DHCP server til at frigive ip's fra range x.x.x.100/199 f.eks. Så der er et spring op ad, bare for at det er mere overskueligt såfrem du har mange comps på LAN.

Et andet svar på dit problem kan være at WAN settings i dit trådløse router (går ud fra det er router i dette svar:) er at det er sat til f.eks. PPPoE opkobling istedet for en dynamisk IP. Kommer igen an på hvilke enheder du har til at kalde op til internettet. cabel modem er for det meste via dynamisk IP imens et desireret DSL modem bruger PPPoE modellen.

Men uddyb venligst lidt mere omkring dit system. mærke/model på dine enkelte enheder.

Og til sidst prøv lav en ipconfig /all over 2 gange, et når du har kabel tilsluttet og et uden. Der skulle resultatet gerne være noget anderledes :)

vh
Jesper
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 11:14 #9
Bærbar: Acer Aspire 1642LMi
Router:BELKIN Wireless G Router

Det skal tilføjes, at den faktisk tidligere HAR været på nettet, og jeg mener ikke at der er ændret noget, men det er der jo nok!!?!
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:17 #10
har du prøvet at genstarte routeren?
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:20 #11
men ellers som jesperhem siger prøv at skriv i cmd ipconfig /all og se hvad din IP adresse er, lyder meget somom det er routeren der er låst på forkert ip
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 11:39 #12
"Prøv måske at slukke KUN for dit trådløse forbindelsespunkt" d.v.s. KUN slukke den trådløse.
Den trådløse:LAN: 169.254.114.243
            Trådløs: 169.254.94.177
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:44 #13
har du sat routeren som DHCP server? Din ip er ihvertfald ikke rigtig. skulle være noget i stil med 192.168.1.X
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 11:44 #14
Genstarte routeren: Tage strømmen i et kvarter?
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:44 #15
ja og dit modem
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:45 #16
nej bare lige 2 sek
Avatar billede 7degreez Praktikant
09. januar 2007 - 11:46 #17
tror din ISP bruger dynamisk IP og så har din router sikkert ikke "opdateret" den nye du har fået
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 12:22 #18
"har du sat routeren som DHCP server?"
Jeg har en ide om, at jeg på 192.168.2.1 kan se routeren. Og den siger (På den stationære)under LAN-settings: DHCP Server Enabled

Den bærbare: Efter genstart stadig et 169.. nr.
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 12:30 #19
Jeg HAR gennem routeren forbindelse fra den stationære.
Det er den jeg skriver på nu!
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2007 - 13:36 #20
Er nødt til at gå 2-3 timer
Avatar billede jesperhem Nybegynder
10. januar 2007 - 02:38 #21
Hej igen, ud fra din besked tidligere:

LAN: 169.254.114.243
Trådløs: 169.254.94.177

Hvis det er data du får fra en ipconfig i command promt, så er der ihvertfald noget galt. Hvis du laver en ipconfig på din stationære skal den sige noget ala 192.168.2.3 f.eks. Da det er den IP som din computer for leveret fra routere.

Hmm endnu et spørgsmål, hvordan tilslutter du BELKIN Wireless G Router? går den direkte hen i et dataudtag/drop som f.eks. TDC har været ude og installere ELLER går den videre hen til et andet modem?

Idet du siger at du har været på nettet før så tror jeg mest på at fejlen ligger i din trådløse router opsætning, måske er den blevet resat af f.eks. længerevarende strømafbrydelse mm.

Nu kan jeg læse på BELKIN's hjemmeside at der følger noget auto setup software med til den. Har du prøvet at køre den igen? Så burde den sætte sig selv op til din internet forbindelse.
Avatar billede carlt Seniormester
10. januar 2007 - 08:31 #22
Har netop læst din kommentar 02:38:19 og går efter morgenmaden i gang med at afprøve dine anbefalinger, hvorefter jeg vender tilbage. Tak.
Avatar billede carlt Seniormester
10. januar 2007 - 09:45 #23
Den stationære iflg ipconfig/all: 192.168.2.2
Kabelmodem er med et kabel forbundet til BELKIN Wireless G Router. Fra routeren er der et kabel til den stationære - og det virker! (skriver denne meddelelse på den).
Men den bærbare virker hverken HVERKEN med kabel eller trådløst.
"måske er den blevet resat af f.eks. længerevarende strømafbrydelse mm.": Når den stationære virker, kan man velse bort fra denne mulighed
Avatar billede jesperhem Nybegynder
10. januar 2007 - 13:05 #24
Hej igen Carl, en router som den du har fra BELKIN har i realiteten 2 netværk. Et for kabling og et andet for det trådløse. Men at resette den behøves måske ikke, men argh ja lidt svært at klare her over forum, når jeg ikke har alle indstillinger på din router og i din bærbar :/
Avatar billede carlt Seniormester
10. januar 2007 - 13:18 #25
Er det en mulighed, at du lister op, hvilke indstillinger du skal bruge - dels på routeren og dels på den bærbare.
Så vil jeg prøve at finde dem frem.
Avatar billede carlt Seniormester
19. januar 2007 - 14:11 #26
Opgav du at få mig til at fatte..?
Avatar billede carlt Seniormester
10. februar 2007 - 11:32 #27
Jeg bør nok se at få afslutttet.
Jeg krøb til korset og fik en bekendt til at ordne det.
Men alligevel tak for hjælpen til: innercitydk, jesperhem, 7degreez.
Mvh
Carlt
Avatar billede carlt Seniormester
10. februar 2007 - 11:33 #28
Så derfor er det vel i orden, at jeg fører pints tilbage?