Avatar billede micca Nybegynder
05. januar 2007 - 12:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Boot problemer

Hej alle,
Jeg har fået et problem. Jeg har købt 3 stk. SATA diske og lagt XP på den ene (raptor 74), opsatningen af XP og formateringen af disken forløb uden problemer. Jeg havde almindelige IDE diske før. Det underlige er så at efter jeg har lagt windows på, pillet IDE diskene ud kan jeg ikke starte op på den. Den siger: insert prober boot media. Jeg kan imidlertid godt boote fra den hvis min gamle IDE disk også sidder i, så kan jeg vælge mellem de to diskes styresystemer.

SPECS:
ASUS P4P800-Deluxe
WD74 Raptor
WD250GB, som jeg slet ikke har fået sat til endnu!

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede hauervig Nybegynder
05. januar 2007 - 12:27 #1
har du husket og sætte sata disken som 1 boot device i bios??

de fleste nyere bundkort har en extra menu der hedder harddrive, der kan du sætte den til sata disken istedet. Mvh Hauervig
Avatar billede hauervig Nybegynder
05. januar 2007 - 12:27 #2
Håber du får huld igennem?
Avatar billede micca Nybegynder
05. januar 2007 - 12:41 #3
det har jeg gjort...
vh
Avatar billede hauervig Nybegynder
05. januar 2007 - 12:43 #4
også under nr2 menu der er mere ind 1 sted du skal gøre det
Avatar billede micca Nybegynder
05. januar 2007 - 12:55 #5
Ved ikke om det er det du betegner som et nyere budnkort, men der er ikke flere steder at vælge bootorder.
Avatar billede double-g Juniormester
05. januar 2007 - 20:04 #6
Det tyder på at du har haft IDE disken siddende som 1'st bootdevice da du installerede Windows på SATA'en. Så har Windows nemlig nødvendigvis smidt bootloaderen på IDE disken.

Så bliver du nødt til at boote på Xp cd'en og køre en reparation mens SATA'en sidder son 1'st device.
Avatar billede micca Nybegynder
06. januar 2007 - 21:35 #7
Problemet er blevet løst, og double-g det var lige præcis det som var sket. Løste dog problemet uden at have brugt dit svar. Hvis ikke der er nogen indvendinger fra jer svarer jeg selv på dette spørgsmål..?
Avatar billede double-g Juniormester
06. januar 2007 - 21:47 #8
Helt ok med mig.
Avatar billede micca Nybegynder
30. januar 2007 - 15:57 #9
ok, tak for deltagelsen :)