Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
04. januar 2007 - 14:09 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Prob. med XP home installation - Genstarter konstant

Hej,

Sidder her med en vens computer (amdXP 3700+, 2gb ram, maxtor 250gb) som umiddelbart har fået noget slemt malware af en slags, som gør at man ikke kan komme ind og lave back-up på den.

Han har selv prøvet at geninstallere windows, men lige pludselig reboot'ed den og det gør den så konstant nu, efter den har lavet en chkdsk som ikke finder nogle fejl.

Han har en masse billeder som helst ikke må slettest. Jeg har prøvet at tage en image med ultraISO, uden held (kan ikke se dem) fra min Vista pc.

Jeg har prøvet at boote op med og uden windows cd, men lige meget hjælper det, den genstarter stadigvæk. Det samme når man går ind via Safe Mood eller gendan, så genstarter den også.

XP home er iøvrigt lovligt og med ægte serialkey og alt det pjat der.

btw Kender jeg ikke noget til linux, så hvis man kan fixe den via det, skal jeg guides igennem :)

tilføj mig evt. til messenger opel.4ver at gmail.com
så er det nok lidt nemmere for alle parter :)

Håber på hjælp asap! :S

/Daniel
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2007 - 14:36 #1
måske:  (er meget usikker på om det løser problemet)
Sæt din WinXP-cd i drevet og gå ind i recovery mode  (tryk r for at komme ind i recovery/genoprettelseskonsol)
Skriv så:  fixmbr
dette genskaber en mbr med Windows som det primære system
ELLER:
Alternativt kan du boote på en windows 98 bootdisk og skrive:
fdisk /mbr

eller:  http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89

eller:  http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no101
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
04. januar 2007 - 15:28 #2
en god linux distro er knoppix - den kan køre direkte fra cd'en og er ret nem at bruge.
:)
ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V5.1.0CD-2006-12-30-EN.iso
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
04. januar 2007 - 15:29 #3
i distroen er der også et brænderprogram, så du backe det op på CD / DVD hvis det skulle blive nødvendigt :)
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
04. januar 2007 - 16:56 #4
# hcma
Når jeg starter computeren så går den først ind i chkdsk og kører harddisken igennem uden at finde fejl. Derefter viser den sort skærm musemarkør med en cd som spinder, hvorefter den går i helt sort skærm, også genstarter. Sådan kan den fortsætte i flere dage sikkert :) Så dit første forsøg er ikke en mulighed umiddelbart. (det samme sker når cden er i)

Det med win98 bootdisken, er et problem, da den ikke har diskette drev.

De to andre ting er jeg heller ikke sikker på er løsningen.

# psycosoft-funware
Prøver at downloade den distro oppe i skolen (har 256k her hjemme :(  ) og prøver mig frem derfra :)

Tak for hjælpen, men post stadig mulige løsningener :)
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2007 - 17:16 #5
lost  :o(
Avatar billede grimsky Nybegynder
06. januar 2007 - 15:41 #6
Jeg har samme problem ! Mit windows XP var efterhånden ved at være noget slidt og langsomt, så jeg besluttede at genskabe en frisk installation ud fra de medfølgende recovery CDer. Jeg kan godt få installeret XP, og komme ind, men når jeg slår automatisk opdatering til, og den har hentet alle de der sikkerhedsopdateringer (18 stk) og service pack 2, bliver den bare ved med at genstarte sig selv når man lukker ned. Jeg holder øje med den her tråd.
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
06. januar 2007 - 21:49 #7
Ejeren af computeren har fundet ud af, at han har en backup af sine data, så jeg vil prøve at formatere maskinen imorgen, når jeg kommer hjem.
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2007 - 21:53 #8
grimsky >>  der er kommet 92 updates efter SP2  ;o)
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 14:53 #10
Sidder lige med pcen igen nu, og til alt held opdager jeg denne fejlmeddelse som jeg når at tage et billed af med min mobil:
"Isass.exe
Intialiseringen af SAM (Security Accounts Manager) mislykkedes på grund af følgende fejl: Mediet er skrivebeskyttet. Fejlstatus: 0xc0000189. Klik på OK for at lukke systemet og genstarte i Fejlsikret tilstand. Hændelseloggen indeholder mere udførlige oplysninger. "

Jeg kan imidlertidigt ikke se hændelsesloggen, da den ikke vil gå ind i windows. Det skal siges at beskeden ikke er der hver gang og pcen genstarter efter 2 sekunder.

Jeg kan stadigvæk ikke komme, starte op fra XP cden eller lave en ny installation. (har læst flg. tråd http://www.eksperten.dk/spm/505581 og jeg kan ikke finde en løsning igennem den)
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2007 - 15:01 #11
kom ikke det ender med engang Killdisk og så ellers helt forfra igen.
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 15:04 #12
hcma
forstår ikke lige dit/din svar/kommentar..
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2007 - 15:08 #13
hvis du slet ikke kan komme videre, kan du være nødt til at slette ALT på harddisken (=nulstille den) og ellers starte helt forfra med installation o.s.v.
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2007 - 15:09 #14
har du forsøgt: sfc-scanning  -  repair  -  ramtest  ?
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 15:19 #15
ville helst undgå, at formatere det..

Men jeg er kommet ind på windows cden og under repair (altså R) som var det eneste jeg kunne trykke. Har prøvet FIXMBR men den advare om at det kan beskadige pcen, hvis jeg har problemer med at få adgang til drevet..
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 15:25 #16
Har du prøvet at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Se forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 15:46 #17
haverslev
det hjalp ikke... :(
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 15:54 #18
hvorstore er chancerne for at få billederne tilbage, hvis jeg formatere og bruger f.eks. RecoverMyFiles?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 15:54 #19
Prøvet følgende ?

Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 15:56 #20
har prøvet det, men når jeg når til at den skal installere windows, genstarter den og fortsætter i den onde cirkel...
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 15:58 #21
"hvorstore er chancerne for at få billederne tilbage, hvis jeg formatere og bruger f.eks. RecoverMyFiles?"

Du skal IKKE formatere først, men derimod prøve at sætte din harddisk over i en anden pc (som slave) og på den måde få adgang til alle dine filer og så tage back-up af dem.
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 16:01 #22
haverslev
har prøvet både fra XP og Vista pc, uden held...men prøver lige igen..

han er ikke sikker på om han har backup, men han skal bruge den senest i morgen kl 8 ifb. med arbejde...
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 16:07 #23
Hmm, kender ikke RecoverMyFiles, bruger selv programmet getdataback fra:
http://www.runtime.org/products.htm (koster penge)
Men der er også andre muligheder, nederst:
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Getdataback%20mini%20guide.htm
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 16:10 #24
Hvis harddisken bliver sat over i en anden pc og I får f.eks adgang nægtet, så se vedlagte link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 16:18 #25
får stadig en Isass.exe fejl selvom reperationen umiddelbart lykkedes...
tror jeg formatere... Takker for hjælpen.. du kan evt. oprette et svar, så ka du få de udlovede point.
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 18:18 #26
Tråden er lukket og ingen har fået point.
Takker for al hjælp :)

Daniel Bahn Petersen
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 18:35 #27
Hvorfor lukker du ??
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 18:44 #28
haverslev
Jeg har formateret pcen, og igang med at finde billederne igen.
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 18:50 #29
Ja, men du mener at har fundet løsningen selv og ingen af de deltagene personer fortjener points = deres kommentar hjalp intet ?
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
07. januar 2007 - 18:53 #30
Der blev oprettet kommentarer, og ikke svar, derfor var der ingen point at give.
Du fik endda chancen i to timer. Desuden så hjalp svarene jo heller ikke med problemet.
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2007 - 18:55 #31
Jamen, man skal jo handle ind, spise osv.
Du sidder måske ved pc`en hele tiden ?
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2007 - 23:07 #32
jeg har ellers sat køkkenuret til at ringe hver ½ time og er blevet hjemme for at kunne følge med i tråden og evt. komme med input; hvilket jo burde være kotume  :o))
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2007 - 07:45 #33
Mener, at du ihvertfald gav ham ½ del af løsningen, som han nu er gået igang med, se Kommentar: hcma 07/01-2007 15:08:41
Avatar billede miniaturezeus Nybegynder
08. januar 2007 - 09:03 #34
Drop det nu haverslev...
Du fik chancen og du missede den. too bad. Desuden kunne du ikke hjælpe med at løse problemet.

/Daniel