Avatar billede jakobscafe Nybegynder
04. januar 2007 - 09:19 Der er 5 kommentarer

Lav egen 'reklamefilm' ala f.eks. tv2-reklamefilm

Hej
På TV2s og mange andre hjemmeside har de en reklame, som bliver til en film når man holder musen henover.
Det afspiller i en OK opløsning.
Hvordan laver man det?

Jeg er medlem af en sportsklub, og vil gerne lave en sådan film på vores hjemmeside, vi har nogle rimelige film optaget med alm. digitalkamera (altså ikke videokamera), som det kunne være sjovt at vise. Rå-filmen i .mov format fylder ca 4 MB

Jeg har så brug for at dels 'rotere' filmen (optaget på højkant), dels køre den klar til en afspiller (ikke .mov, helst Windows Media), og så lave det der 'smarte' med at filmen spiller når man holder musen henover.
Og altsammen uden at det virker 'langsomt'
Andet var der ikke - (c:
Men kan nogen hjælpe med at pege i hvilken retning jeg skal søge?
Avatar billede goose Nybegynder
04. januar 2007 - 09:36 #1
Typisk er disse lavet i flash, så det er nok den retning du skal søge i.

/Goose
Avatar billede wicked Juniormester
04. januar 2007 - 09:37 #2
HVis du skal convertere din film til et andet format vil jeg anbefale virtualdub, det er ikke det nemmeste at bruge, men kan convertere i mellem de langt de fleste formater. www.virtualdub.org
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
04. januar 2007 - 09:46 #3
Flash... Suk, så er det vel Flash Pro eller hvad nu senste udgave hedder, for at få video-delen med? Jeg har selv Macromedia Studio 6 - med Flash, men der er ikke (brugbar) video i.
Jeg tjekker virtualdub, kan jeg i det mindste få konverteret filem til Windows Mediaplayer, er jeg da også kommet et langt skridt på vejen. Så må man selv trykke 'play' men det går nok også.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
04. januar 2007 - 10:02 #4
Såfremt du ikke kan lave det i flash, og i stedet ender med at vise det som en alm. video, kan du vel altid lave et eller andet script, så den starter automatisk når siden loades. Så slipper du for at trykke play.
Ved ikke lige hvordan, men ved det er muligt.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. januar 2007 - 11:05 #5
det kunne det være sjovt, at se det færdige resultat ! Hvad er adressen på siden du er ved at lave det her til ?