Avatar billede bycreator Nybegynder
03. januar 2007 - 04:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan windows XP Udnytte en INTEL CORE 2 DUO

Hey jeg har lige købt helt nyt pc system.
Mit probleme ligger så bare i at den er langsom :S
Det er en 2,4gz.
Kan mærke at den er langsomt til multitasking
Det vil sige at når jeg sætter den til at pakke f.eks 2-3 store filler ud samtigdig så bliver den mega sløv til at gøre det.

Min gamle alm p4 3000mhz kunne sagtens pakke 2-3 ud at de sådan sløvede ned.

Er det fordi jeg skal have vista på?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 13:13 #1
En af mine venner havde samme problem, men det var fordi der var fejl på hans ram.

I en c2d er der indbygget en chip der gør at den "reparer" små ram fejl, men det tager en del tid og sløver computer en hel del ned specielt når man multitasker.

Du skulle gerne kunne mærke en stor forskel i positiv retning ved at gå fra en gammel p4  til en c2d.

Men du har ret, xp er ikke bygget til at udnytte dual core.
Avatar billede bycreator Nybegynder
03. januar 2007 - 14:39 #2
Så du vil mene jeg skal prøve en memtest? og hvis den så ikke finder nogle fejl?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 15:57 #3
Ja prøv at køre en memtest.. Hvis den ikke finder nogle fejl må vi tage det derfra.

Men det virker meget underligt at din computer følses langsom.

Har du prøvet at lave andre cpu test end bare udpakning af filer?
Avatar billede bycreator Nybegynder
03. januar 2007 - 16:52 #4
andre test såsom?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 17:04 #5
pc mark, d3 mark eller super pi.

Har du prøvet at rippe DVD film?
Avatar billede bycreator Nybegynder
03. januar 2007 - 20:54 #6
Hvorlang tid må det tage at rippe en dvd i clonedvd 2?
Avatar billede bycreator Nybegynder
03. januar 2007 - 22:13 #7
hvad gør jeg hvis jeg vil vise dig resultatet af pcmark? plus opsætning af mit pc system?
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 23:02 #8
Du tager et screen shot og ligger det op på en upload side.
fx
http://peecee.dk/

Jeg har aldrig taget tid på colne dvd, så ved det ikke.. men en pc mark eller en 3dmark er lidt nemmer at sammenligne ved noget andet.
Avatar billede bycreator Nybegynder
04. januar 2007 - 07:01 #9
http://www.bycreator.dk/untitled.JPG

http://www.bycreator.dk/untitled1.JPG

http://www.bycreator.dk/SystemInfo%20version%203.doc

Her er der det screen shot plus et word doc hvor du kan se alle mine spec... så kan du jo lige fortæle om det bare er mig der er idiot og har sat noget forkert op :D
Avatar billede simlau Nybegynder
04. januar 2007 - 09:52 #10
Det ser ikke ud til at du scorer lavt, en anden med næsten samme setup som du har får 6337.

Så det er virkelig mystisk. Har du prøvet at lave memtest?
Avatar billede bycreator Nybegynder
04. januar 2007 - 09:58 #11
ja den kørte næsten hele aften igår og fandt ingen fejl.
Brugt både alm memtest og plus udgaven samme resultat kørt ca 20gange uden fejl. også stoppede jeg den
Avatar billede bycreator Nybegynder
22. februar 2007 - 12:28 #12
Lukket