Avatar billede hurra Novice
02. januar 2007 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopier nyere filer med ftp

Jeg skal ha lavet et script til at ta backup af nogle filer på min computer. Min plan var at kopiere filerne via ftp.

Findes der en "cp -u" funktion til ftp? hvad er der ellers af alternativer, sftp, scp, andet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2007 - 22:44 #1
ncftp client fra http://ncftpd.com skulle kunne klare det.
Avatar billede hurra Novice
02. januar 2007 - 23:27 #2
hmmmm, jeg har lige prøvet det, det ser ikke ud til at kunne checke om filerne er nyere end de existerende. Kan heller ikke finde noget i man ncftp om det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2007 - 23:38 #3
Det var nu også ncftpput jeg tænkte på fra ncftp-client pakken. Men jeg husker nok forkert, for jeg kan heller ikke lige se en option, der kan gøre. Så det er nok det forkerte program... ;(
Avatar billede larsenj Nybegynder
05. januar 2007 - 16:09 #4
prøv med pscp.exe
kan ikke lige huske hvor man downloader det, men mener det kan klare opgaven for dig i script/cmd prompt.
Avatar billede hurra Novice
09. januar 2007 - 12:57 #5
Noget der hedder .exe kører sikkert ikke helt vildt godt på linux :)

Jeg har lige sankket med en der mener at rsync er lige nødagtigt det jeg søget. jeg vil prøve at kikke på det i eftermiddag når jeg kommer hjem.
Avatar billede larsenj Nybegynder
09. januar 2007 - 15:51 #6
pscp er ssh, så mon ikke den findes til linux også ?

og beklager, havde skisme helt overset det var linux :(

men hvis det er linux kan de foskellige ssh værktøjer klare det for dig, ved hjælp af små scripts.
Avatar billede hurra Novice
12. januar 2007 - 19:12 #7
Det her er lige sagen. Jeg har lavet et lille script til det, men det vigtige der i er:
rsync -Cavze ssh folder/der/skal/tages/backup/af brugernavn@backuphost:folder/til/backup