Avatar billede uffest Nybegynder
02. januar 2007 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af bærbar

Dum som jeg var kom jeg til at spilde kaffe i min gamle Dell- bærbare, der nu skal skrottes - den var alligevel klar til pension!

Jeg har seriøst overvejet denne her, især fordi prisen passer mig perfekt (meget nødig over 6000,-) og jeg har et OK indtryk af min kammerats Acer -->
http://i5.photobucket.com/albums/y194/uffesteenberg/Acer1.jpg

...skal mest bruge den til studiebrug og musik. Det vildeste bliver nok lidt Photoshop og en sjælden gang lidt video-konvertering (avi-filer, RatDVD osv.) - ingen games!

Mon den er fin nok til det? Jeg tænker især på processor og ram, men kender ikke særligt meget til det...

Her er lige specifikationerne på min stationære PC (fra Everest Ultimate-programmet)-->
CPU: AMD Athlon XP, 1100 MHz
Motherboard: ACS K7S5A
RAM: 256 MB  (PC2100 DDR SDRAM)
Grafikkort: NVIDIA GeForce4 MX 440 (Microsoft Corporation)  (64 MB)
Lydkort    C-Media CMI9738 @ SiS 7012 Audio Device

Min stationære fungerer fint for mig, men den er jo ikke ligefrem superhurtig, når der skal konverteres en RatDVD-video og den slags... men hvad kan jeg forvente mig af Acer'en?

..et par yderligere spørgsmål:

1-Kan den køre Vista uden problemer?

2-Kan jeg få den trådløst på nettet via min Cybercity ADSL-
  forbindelse på den stationære (er også telefon-forbindelse)?
  Skal jeg anskaffe noget nyt udstyr for at kunne det...trådløs
  router eller noget..og hvad koster det så?

3-Gider ikke rigtig brænde cd-skiver mere, så vil gerne bruge
  den nye bærbare til at afspille musik trådløst..hvad skal jeg
  bruge for at få musikken ud af mit alm. stereoanlæg? Eller
  skal man købe noget andet trådløst udstyr, højttaler osv? ..og
  hvad koster det evt.?

4-Mon den har en slags quick-start, så man kan afspille cd'er
  osv uden at den skal igennem hele Windows-startup-processen
  først?

Håber I kan hjælpe mig på vej ;-)

Deler pointente mellem jer, hvis jeg får flere gode indlæg ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. januar 2007 - 18:15 #1
SORRY!!!
http://www.eksperten.dk/spm/753432

Troede lige man ikke kunne se mit tidl. spm.

Denne må gerne slettes!
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 20:00 #2
Avatar billede uffest Nybegynder
02. januar 2007 - 20:09 #4
Konto slettet ;-)
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 20:12 #5
LOL
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 20:13 #6
Tror coadmin sørger for den ryger ud. Totalt pointoverførsel
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 21:01 #7
ingen af dine konti er lukket som du skrev du ville ?