Avatar billede mansk Nybegynder
01. januar 2007 - 13:59 Der er 4 kommentarer

Hvilken skærm skal jeg vælge?

Hej Folkens

Jeg skal investere i en fladskærm her i den kommende uge. Mine krav er: Mindst 19" - gerne widescreen - prisen skal max være ca. 2600 kr.

Jeg ved ikke hvor hurtig responstid den skal have, da den bl.a. skal bruges til spil (Battlefield " + 2142, NFS Carbon osv.)

Jeg har kig på denne som tiltaler mig meget pga. design og så kan den hænges på væggen: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610866

Den har vist en responstid på 6 ms... Er det hurtig nok til spil?

Ellers har jeg kigget på denne: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610929

..Med en responstid på kun 2 ms - bedre bliver det ikke, men det er ikke en widescreen, den er 1 tomme mindre end ovenstående skærm og ikke helt så pæn...

...Den sidste jeg har kigget på er denne: Mirai DML-522W100 - flad skærm - TFT - 22"
Den har en responstid på 5ms - Det eneste der taler imod den er at den ikke hedder noget jeg har hørt om før...

Er der noget der kan rådgive mig mht. de 3 skærme, deres responstider osv, så ville jeg blive meget glad...

PFT

Mansk
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. januar 2007 - 14:03 #1
som tommelfingerregl må en TFT skærm højst have en responstid på 8 ms hvis den skal bruges til spil... :)
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. januar 2007 - 14:50 #2
Avatar billede mansk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:58 #3
Takker for svar - af en eller anden grund kan jeg ikke uddele point nu, men gør det når det bliver muligt igen. Jeg endte med at købe Samsungen og har ikke fortrudt...
Avatar billede mansk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:59 #4
...hov det er sq da fordi i ikke har oprettet spørgmål ;-)