Avatar billede mundt Nybegynder
31. december 2006 - 01:36 Der er 4 kommentarer

Let overførsel af data (My documents m.m.) til AD

Jeg er ved at sætte et AD op, hvortil der skal joines 6 pc'ere hvorpå der er installeret XP Pro. Der er ca. 20 brugere fordelt på disse pc'ere, via traditionelle grupper. Pc'erne har været brugt i ca. 2 år. Dermed har hver bruger en del data liggende i 'My Documents' m.m. Alt dette har jeg sat op til at køre med roaming profiles og folder redirection. Alle 20 brugere er oprettet i AD. Dog har jeg følgende problem: Når jeg logger på som brugerne bliver deres data ikke overført til profilfolderen. Hvis jeg melder pc'eren af domænet og logger på som brugeren ligger brugeres data der stadig. Hvordan får jeg AD til at overføre disse data automatisk efter at pc'eren er meldt på domænet?? Er det den hårde måde der skal til, altså kopiere de 20 brugeres data manuelt til serveren, eller kan det klares automatisk?
Avatar billede nhe Nybegynder
31. december 2006 - 06:05 #1
Prøv at se på Group Policy: User Configuration > Windows Settings > Folder Redirection > My Documents > "Move contents of 'My Documents' to new location."
Avatar billede mundt Nybegynder
31. december 2006 - 15:10 #2
Den er hakket af. Kan det ha' noget at gøre med at serveren kører på engelsk 'My documents' og mine klienter kører på dansk 'dokumenter'?
Avatar billede mundt Nybegynder
31. december 2006 - 16:30 #3
Når jeg melder pc'eren på domænet forsvinder indholdet af brugernes dokumenter folder og bliver tom. Kan man gøre noget for at det ikke sker? Jeg kan selvfølgelig melde pc'eren af domænet igen og alle dokumenterne er tilgængelige igen. Men hvordan får jeg dem med når pc'eren meldes på domænet???
Avatar billede wmtoole Nybegynder
04. juli 2007 - 16:05 #4
Jeg tror at fejlen ligger i at dine brugere som har kørt i ca 2 år er oprettet på dine computere mens de var placeret i en Workgroup.
Når en bruger bliver oprettet i workgroupen bliver der etableret en lokal profil på den aktuelle pc. Den lokale profil tilhører derfor den lokalt oprettede bruger.
Når du derefter opretter et domaine og opretter brugern med samme brugernavn på domainet skulle man tro at det er den samme bruger men det er det ikke!
Prøv at højre klikke på Start og derefter vælge Explore. Du kan nu se at der ligger 2 profiler under Documents and settings som tilsdyneladende tilhører den samme bruger.
Hvis du lokalt har oprettet brugeren BO eksisterer profilfolderen BO. Har du også oprettet Bo som domain bruger er der oprettet en profil folder med navnet: bo.DomainNavn hvor DomainNavn er navnet på dit domaine.
Derfor: Problemet kan ikke umidelbart løses på en nem måde! Jeg ville i stedet kopiere de enkelte brugeres filer manuelt. Bøvlet men det virker.