Avatar billede ugilt Nybegynder
29. december 2006 - 15:07 Der er 4 kommentarer

problemer med Maxtor shared storage plus - appl har ikke adgang

jeg har fået lidt udfordringer med med Maxtor Shared Storage Plus. (MSS).

Jeg har mappet drev og har adgang.

Flere applikationer tilgår public for data, men pludselig begybder jeg at få fejl så som der ikke er skrive rettighed i \\nas\our music

opretter jeg fil samme sted er der ingen fejl....

nogen forslag?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
29. december 2006 - 15:39 #1
Kan måske være en ACL somewhere. Hvis den kører NTFS, så bør du checke rettighederne for mappen.
Avatar billede ugilt Nybegynder
29. december 2006 - 16:10 #2
Min MSS er baseret på et unix Filesys - står i XP som raw. Så jeg ved faktisk ikke hvordan jeg checker ACL her?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
30. december 2006 - 13:44 #3
Jeg ved ikke om der er nogen form for brugerstyring på den, så det skal jeg ikke kunne sige..men det må være en idé at checke hvilke brugere der har adgang til hvad :)
Avatar billede ugilt Nybegynder
30. december 2006 - 14:22 #4
Jeg kan se jeg ikke længere kan anvende lange filnavne!

Hvis jeg mapper samme drev fra en anden PC er der ingen problemer, så jeg må have en "syg" XP...