Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
28. december 2006 - 14:17 Der er 15 kommentarer

Server fejl ved Conn. til Database!

Hej Eksperten!

Jeg får en fejl som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg er ved at lave en webshop og jeg bruger MS Visual dev. express med der tilhørende MS SQLexpress DB. Når jeg implementerer siden på en remote server (Azero) får jeg flg. fejl når der er DB kald.
"An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)"

Siden virker fint på min IIS server!

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 14:27 #1
det er vel nok din connectionstring den er gal med
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
28. december 2006 - 14:34 #2
Okay... se det havde jeg også set som en mulighed så den er her:
<add name="mmwebshopConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\mmwebshop.mdf;Integrated Security=True;Connect Timeout=30;User Instance=True" providerName="System.Data.SqlClient" />
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 14:37 #3
og den er forkert... den skal se sådan her ud.. og så skal du rette den til selvfølgelig.. du skal bare rette SERVER, DATABASE, BRUGERNAVN og PASSWORD

Data Source=SERVER;initial catalog=DATABASE;User ID=BRUGERNAVN;Password=PASSWORD
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 14:38 #4
eller ja.. måske ikke forkert hvis du har smidt en db op selv..
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 14:40 #5
ja der er faktisk flere mulige årsager
http://www.datamasker.com/SSE2005_NetworkCfg.htm
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
28. december 2006 - 15:38 #6
Jeg har selv smidt databasen op under APP_Data
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:41 #7
http://azero.dk/support/windows/connection/

se den om ms sql.. der står præcis hvordan
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
28. december 2006 - 15:58 #8
Er det nedenståedne jeg skal bruge og skrive i min web.config fil?

' *** MS SQL, OLEDB, DSNless til remote server
  strConnect = _
    "Provider=SQLOLEDB.1;" &_
    "Data Source=mssql.dit-domaene.dk,1433;" &_
    "Initial Catalog=SQLBrugernavn;" &_
    "User ID=SQLBrugernavn;" &_
    "Password=SQLKodeord;"
    "Network Library=DBMSSOCN"
eller denne her?
' Hvis du skal bruge named instance, så brug i stedet strengen:
' "Data Source=mssql.dit-domaene.dk\MSDE01SERVERNAVN;" & _
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 16:02 #9
enten på selve .NET siden eller der hvor du har din connection ja..
Avatar billede kalp Novice
29. december 2006 - 17:33 #10
you've got it?
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
29. december 2006 - 20:48 #11
Det er den server som siden ligger på det er galt med. .mdf filen skal ligge på en MSsql server, så det er en kombination af begge dele det er galt med. men jeg vender lige tilbage når det er oppe og kører.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
30. december 2006 - 17:12 #12
Hej Kalp, nun har jeg fundet fejle. Azero understøtter ikke MDF filer og integrated security. så der skal benyttes en MSSQL Server. Men den con. string du skrev var god nok og det også den jeg skal bruge når jeg får flyttet min database. Så du får dine point.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
30. december 2006 - 17:12 #13
Smid lige et svar kalp
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 21:54 #14
Det kommer her.. sorry for forsinkelse
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 21:55 #15
hov.. havde lagt et:P

Du skal markere mit navn nede omkring venstre hjørne i den lille boks og trykke på accepter;)