Avatar billede cvp Nybegynder
27. december 2006 - 12:52 Der er 3 kommentarer

MRTG på en SME Server 7.0

Hej.

Nu må jeg krybe til korset og spørge om hjælp til dette.

Jeg vil gerne installere noget MRTG på min SME server, men jeg aner simpelthen ikke lige hvordan.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde "how to's" til SME 7 på nettet - er der en der har en guide, eller kan lave en til mig?

På forhånd tak.
Avatar billede langbein Nybegynder
28. december 2006 - 00:12 #1
Hvis du har begrenset erfaring med SME server så er i praksis den eneste praktiske mulighet å finne fram til en ferdig "contrib". Ordnære installasjoner eller modifikasjoner som fungerer på andre Linux distroer fungerer meget ofte ikke på SME server pgs dens helt spesielle design.
Avatar billede langbein Nybegynder
28. december 2006 - 00:20 #2
Har ikke testet denne, men her skal være et sted å begynne.
http://contribs.org/viewtopic.php?t=31388&highlight=mrtg
Avatar billede cvp Nybegynder
28. januar 2007 - 12:16 #3
Hej og undskyld jeg først svare nu :-(

Det var ikke let at vide men det var ikke helt det jeg mente - det jeg søger er en mulighed for at oprette MRTG grafer på min SME 7.0 server - der henter data fra min cisco router.

Altså en linie belastnings graf.

Håber nogle kan hjælpe mig med dette?

PS. SME7ADMIN kan jeg bestemt også bruge