Avatar billede airillusions Nybegynder
26. december 2006 - 00:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows registrerer ikke hdd

Jeg har en ekstern harddisk, som er tilkoblet via usb. Når jeg sætter usb-stikket i computeren, registrerer Windows absolut ingenting. Det gør harddisken derimod, da den tænder når den bliver sat i en port.

Det skal siges at jeg lige har formateret denne computer, og at det virkede før formateringen.

Der var det samme problem med min usb-mus; jeg satte den i, men der skete intet. Jeg genstartede så - stadig med musen tilsluttet - og så installeredes musen godt nok da jeg var kommet ind i Windows. Dette "trick" kan jeg ikke gøre med min eksterne harddisk, da jeg ved "før-bios-skærmen" ikke kan komme videre, hvis usb-stikket til harddisken er sat i. Hvis jeg derimod hiver det ud, får jeg lov til at komme videre.

Kan I hjælpe?

Windows XP, alt fra winupdate installeret.
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2006 - 10:38 #1
Har du installeret chipset / bundkort driverne fra din bundkort cd ?
Hvis nej, så skal du installere dem, hvis ikke du kan finde cd`en, så skal du lige på bundkort producentens hjemme side og hente dem.

Her kan programmet Everest home evt. være en hjælp, EVEREST giver en masse tillige oplysninger om din pc.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.

Ellers prøv at fjerne alle usb stikkene fra maskinen
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
Genstart og lad windows finde og installere dem igen
Avatar billede airillusions Nybegynder
26. december 2006 - 11:54 #2
Tak, det virkede! (skulle igennem begge ting).