Avatar billede pjatmail Mester
18. december 2006 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vagtplan / turnus plan

Hvilket program, gerne gratis, kan anbefales til at lave en vagtplan (turnus ordning).
Det drejer sig om 5 personer der hver har vagt i én uge ad gangen.
Endvidere skal der være plads til mindst én backup (afløser) hvis personen med vagt ikke dukker op.
Dvs. A og B har vagt i uge 1 (med A som 1.vagt og B som bagvagt) i Uge 2 har B 1.vagt og C har Bagvagt. Uge 3 har C 1.vagt og D bagvagt. osv. osv.
Dato og/eller uge numre skulle gerne kunne printes ud og stå på samme side.
Det hele bør kunne printes ud på højest 2 sider A4.
Eller kan det i virkeligheden laves i excel ?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. december 2006 - 10:16 #1
Det kan udføres i Excel - såvel manuelt som automatisk. I sidstnævnte tilfælde kan et helt år opbygges "i et hug" - men angivelse af såvel dato+ugenr+evt. helligdage - men helt gratis?? - men ellers kan det konstrueres for et rimeligt beløb.
Avatar billede pjatmail Mester
19. december 2006 - 16:34 #2
Hvad mon et rimeligt beløb, kan løbe op i??
Avatar billede s_h_m Nybegynder
19. december 2006 - 17:26 #3
Når man stiller et spørgsmål her, er betalingen vel antallet af point?

Et bud på en løsning kan findes her:
http://www.shm.dk/dansk/Test_turnus.xls

Du skriver ikke om der arbejdes lør-, søn- og helligdage, så det er der ikke taget højde for, men det kan indarbejdes, hvis der er behov for det.
Avatar billede pjatmail Mester
19. december 2006 - 21:01 #4
> s h m : du har helt ret, det er point det handler om - og dem har du fortjent. Din løsning var lige hvad jeg skulle bruge. Vi har netop vagt én hel uge ad gangen uanset om det er weekend eller helligdag. Det er til vores lokale brandvæsen og vi holder ikke weekend lukket :o)
Send et svar.
Og tak for hjælpen.
Avatar billede s_h_m Nybegynder
19. december 2006 - 21:26 #5
Nej, det ville ikke være så godt, hvis der var lukket på helligdage eller efter klokken 16.  :o)
Avatar billede pjatmail Mester
04. april 2008 - 17:25 #6
> s h m hvis du stadivæk "abonnerer" på dette spørgsmål er du meget velkommen til at svare på dette: http://www.eksperten.dk/spm/826499 som jeg har oprettet i dag.