Avatar billede ossi Nybegynder
23. maj 2001 - 09:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

mp3 - cd-format???

Hej,

Er det muligt at få et program (freeware) til at overspille mp3 til et format der kan spilles på en CD-afspiller...?

Altså så jeg kan høre det på en CD-afspiller?

Kan det lade sig gøre at brænde både Audio (til en CD-afspiller) og almindelige PC filer på en CD?

- Ossi -
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
23. maj 2001 - 09:48 #1
brug winamp til at konventere til cd-format (*.wav)
Avatar billede ossi Nybegynder
23. maj 2001 - 09:49 #2
Hvordan gør man det?

Kan en *.wav fil afspilles på en almindelig CD-afspiller?

- Ossi -
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
23. maj 2001 - 09:51 #3
el Media Jukebox  (Freeware)

Udover at spille kan den lave orden i ens MP3 samling ved hjælp af den rigtig gode organizer, lave MP3\'er direkte fra en cd, brænde CD\'er ud fra MP3\'er, line-in til optagelse fra f.eks. radio, Onlie radio funktion, bærbar MP3 afspiller manager, med mere. Dog er den grafiske interface ikke så god, hvilket går ud over brugervenligheden, og kvaliteten af ripperen og encoderen er ikke så god. Media Jukebox er 100% gratis.

Hent den her (6.1 MB) http://www.musicex.com/
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
23. maj 2001 - 09:55 #4
ja, det kan den hvis den er brændt over på en lyd-cd vel og mærke ... (der foregår vel en eller anden konvertering, men det sørger de fleste brænderprogrammer selv for når du vælger lydcd)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
23. maj 2001 - 09:55 #5
du \"tosse\"
sorry
du går in i output-plug in
der er en der hedder cd-rw eller noget mede read cd
makere den så kommer du in i en menu hvor du vælger en mappe hvor du vil smide filerne i

så konvertere den filerne til wave
start dit brænde program gå ind under audio cd og hent wave filerne så brændes de som cd audio
ps tosse var venligt ment :-)

Avatar billede ossi Nybegynder
23. maj 2001 - 09:56 #6
Fedt! Så bruger jeg bare et program og konverterer dem til *.wav og så brnder jeg dem på en lyd CD...!

Det er nemmere end at downloade et nyt program og først skal sætte sig ind i det ;o)

- Ossi -
Avatar billede steel-shark Nybegynder
23. maj 2001 - 09:57 #7
den konveretere filerne til wave så du ikke kan høre cden
husk at sætte output plug-in til bage:-)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
23. maj 2001 - 09:58 #8
du kan også bruge normale cd\'er bare der står noget med minutter;-)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
23. maj 2001 - 09:59 #9
Øhhh jeg mener musiken imme cden
jeh tosse elers var der jo ikke nogen ide at lave den vel ;-)
Avatar billede makse Nybegynder
23. maj 2001 - 10:10 #10
Hvis du bruger Nero som brænderprogram, kan du Drag&Drop MP3 filerne direkte.
Du behøver altså ikke at konvertere først.
Avatar billede ossi Nybegynder
23. maj 2001 - 11:43 #11
Nu er jeg fandeme forvirret...

Er det sådan her jeg skal gøre?:

1. Bruge WinAmp eller et andet program til at konvertere mine mp3 filer til *.wav filer.

2. Jeg skal bruge mit brænder program (Ikke Nero men et andet ellers meget brugervenligt program) og indstiller den til en Audio CD.

3. Jeg vælger filerne og brænder dem over.

4. Jeg kan nu høre dem på min almindelige CD-afspiller som jeg har derhjemme...!

- Ossi -
Avatar billede steel-shark Nybegynder
23. maj 2001 - 12:04 #12
næsten
1. konverter til wave

2.åben brænder programmet (som når du vil brænde en cd)

3.hent filerne

4.brænd

nogle programmer kan brænde direkte men hvis du gør det på den anden måde er du sikker :-) (det tager naturligvis mere tid)
håber det hjalp!!!
elers må du skrive, så laver jeg en manual step by step for dig (skriv lige hvilket program du bruger!!)

Avatar billede zycho Nybegynder
23. maj 2001 - 12:05 #13
Her er en lille vejldening til hvad du skal gøre. Forstår godt at du er forvirret så hree it goes:

Først og fremmest skal du hente et nyt brændeprogram. Stort set alle nye brænderprogrammer laver selv mp3 formatet om til cda, mens du adder den.
Her er et forlag til et program som jeg ved understøtter dette. Nero 5.5!
http://www.nero.com/en/demo.asp

Andre programmer kan selvf. også bruges. Det var kun i gamle dage at du skulle konvertere fra mp3 til wav for at lave en audio cd!

1: Du starter programmet og vælger audio cd.
2: Du tilføjer de sange du vil have fra dit mp3 biblotek
3: Du brænder
4: Du har en musikcd klar!
Avatar billede zycho Nybegynder
23. maj 2001 - 12:06 #14
Det er en lidt lettere metode ikke!
Tag jer ikke af mine stavefejl. Det gik lidt hurtigt.
Avatar billede msmows Nybegynder
23. maj 2001 - 12:24 #15
Skidt være med stavefejlene. Zycho har ret, så hvorfor mere bøvl en nødvendigt. WinOnCd virker også.
Avatar billede benito Nybegynder
24. maj 2001 - 03:12 #16
Jeg buger et lille program som hedder MP3 CD Maker. Det er nemt og hurtigt at bruge. Læs mere om det her: http://www.zy2000.com/. God fornøjelse.
Avatar billede zycho Nybegynder
10. august 2001 - 23:55 #17
takker for points :)