Avatar billede jenskmo Nybegynder
17. december 2006 - 22:00 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

netværks problemer

Hej.
jeg er desperat.
Jeg har et lokalt netværk med 4 pcer. de 3 ser hinanden uden problemer den 4 ser alle men ingen af de andre kan se den. den 4 har printeren så det er vitalt at den kan nås af alle. der er netbios og netbui og hele svineriet.hvad fan er der galt.
jens
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 09:21 #1
Symptomerne kunne skyldes et dårligt netkort. Prøv at sætte et andet netkort i din 4. maskine.
Husk at fjerne/deaktivere det gamle netkort, og fjerne protokollerne for dette inden installtionen af det nye netkort.
Avatar billede frewald Nybegynder
18. december 2006 - 10:47 #2
kan det være et firewall-problem? Prøv evt. at diable firewallen på maskine 4, og se om det ændrer noget?
Kan du pinge til den?
Kan du accesse den via IP adresse? Eller hvad med maskinnavn (åben stifinder, og skriv \\10.0.0.14\ eller hvad maskine 4's ipadresse nu er)
Avatar billede jenskmo Nybegynder
18. december 2006 - 12:31 #3
Hej og tak for interessen.
jeg kan godt pinge maskinen............
Det er en bærbar med trådløs og alm netkort og den kører på kabel. det er vel ikke sådan lige at skifte ??
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 12:59 #4
Kabel og trådløs på en gang kan godt konflikte. Deaktiver forsøgsvis det trådløse netkort.
Avatar billede jenskmo Nybegynder
18. december 2006 - 14:26 #5
har prøvet uden held
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 14:39 #6
Hvordan går kablingen? Det er jo nemt at flytte en bærbar. Prøv at flytte den så tæt på de andre makskiner som muligt, dvs. uden om så mange swtcth/ruter hob mv.

Evt. tag en ekstra hub og sætte den på en af de maskiner der kører, og kobl den bærbare på her. Husk at give den bærbare en fast ip adresse, der passer til netværket.
Avatar billede jenskmo Nybegynder
18. december 2006 - 14:55 #7
alle maskiner kører gennem en switch i kælderen men jeg kan ikke rigtigt komme nærmere og maskinen har en ip der ligger nummeret højere end den jeg sidder ved nu
10.0.0.19 og den bærbare med printer 10.0.0.20
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 15:06 #8
Så put den bærbare direkte på switchen i kælderen. Det er også muligt switchen skal genstartes, de kan godt finde på at lave sjov med nogle porte en gang imellem.
Avatar billede jenskmo Nybegynder
19. december 2006 - 17:30 #9
desværre ikke noget resultat, er der flere gode forslag ?????????
Avatar billede frewald Nybegynder
20. december 2006 - 12:52 #10
kan du tilgå den via ip-adressen?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
20. december 2006 - 13:41 #11
jeg kan pinge den i kommandopromten men ikke vi at skrive adressen i browseren.
Avatar billede robotten Praktikant
20. december 2006 - 13:58 #12
Har du opdateret den bærbare pc? Er det fx en lenovo, findes der et rigtigt godt opdateringsprogram der ligger standard på pc'en.
Avatar billede frewald Nybegynder
20. december 2006 - 14:09 #13
og du har disablet firewallen på maskinen?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
20. december 2006 - 23:30 #14
firewall er slået fra på begge maskiner og det er en ibm r50 eller r51
Avatar billede robotten Praktikant
21. december 2006 - 08:05 #15
Så prøv at køre en tur med IBM's Thinkventage update program. Ligger det ikke på pc'en, kan det hentes hos ibm/lenovo:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=HOME-LENOVO
Avatar billede robotten Praktikant
04. januar 2007 - 15:16 #16
?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
04. januar 2007 - 16:43 #17
ja undskyld jeg ikke har meldt tilbage, det er al den jul og nytår der tager ens tid.
men desværre har det ikke løst problemet. Det er fortvivlende.
Avatar billede robotten Praktikant
09. januar 2007 - 09:18 #18
Havd sker der, hvis den får et statisk ip adrese? Du kan jo give den en hø adresse,d er ikke vil konflikte, fx 10.0.0.240
Avatar billede robotten Praktikant
12. januar 2007 - 11:12 #19
Det hjalp ikke? Husk at give lidt hurtigere feedback, så det ikke går i står det hele :)
Avatar billede jenskmo Nybegynder
12. januar 2007 - 13:53 #20
den har en ip der ikke burde konflikte.
er der ingen anden måde at lave netværk på end med den gængse windows.
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 13:47 #21
Har du fået rodet mere med det?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
16. januar 2007 - 22:04 #22
ja men det er desærre uden resultat er
der ingen anden måde at få adgang til printeren på den anden maskine
Avatar billede robotten Praktikant
17. januar 2007 - 08:03 #23
Den forstod jeg ikke?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
17. januar 2007 - 17:46 #24
dybest set handler det om at kunne bruge en printer der er koblet til den maskine der ikke kan nås. så er mit spørgsmål om ikke der er en anden metode til nå den med, end det alm. windows netværk.
Avatar billede robotten Praktikant
19. januar 2007 - 18:02 #25
Er der mulighed for at vil kunne sætte printeren op på en anden bærbar pc?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
20. januar 2007 - 08:18 #26
nej desværre så ville det jo være nemt og det er heller ikke en netværksprinter med rj 45 stik. men findes der et lille styk software der kan gøre det samme. det skal ikke være et remote program.
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2007 - 16:30 #27
Skal det forstås således, at den printer der er tilsluttet pc'en er meget speciel, og er svær/ikke sådan lige at få op at køre på en anden pc?

Eller har du bare ikke en anden pc til rådighed, at prøve med?
Avatar billede jenskmo Nybegynder
21. januar 2007 - 19:55 #28
den står ved den pc og kan og skal helst ikke flyttes da de øvrige pcer flyttes rundt efter behov.
Avatar billede robotten Praktikant
22. januar 2007 - 09:05 #29
Jeg mente nu ikke printeren, men pc'en. Installer printeren på en anden bærbar, og tag den anden pc med problemer midlertidigt ud af drift.
Avatar billede jenskmo Nybegynder
22. januar 2007 - 16:23 #30
ja undskyld mig, men det er intet problem. Det løser jo bare ikke det aktuelle. Jeg kan også købe en ny. ikke for at være fræk, men bare for at skære det ud.Det er den aktuelle pcer der ikke vil kommunikere med de øvrige og der er mange ting på den som i givet fald skal flyttes.
Avatar billede robotten Praktikant
22. januar 2007 - 20:12 #31
Opgiver...
Avatar billede jenskmo Nybegynder
22. januar 2007 - 23:04 #32
takker for din tålmodighed og interesse, desværre lykkedes det ikke at løse problemet
så vi lukker og slukker for denne gang
Avatar billede robotten Praktikant
09. februar 2007 - 09:20 #33
Accepter du et svar, så der lukkes?
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:30 #34
Avatar billede jenskmo Nybegynder
12. marts 2007 - 13:23 #35
så skulle det være gjort selv om problemet er uløst
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 14:08 #36
Øhh...  nej :)
Avatar billede jenskmo Nybegynder
12. marts 2007 - 16:48 #37
nu da
Avatar billede robotten Praktikant
13. marts 2007 - 19:18 #38
Jep ;)