Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
17. december 2006 - 21:39 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

kan jeg søge efter url´'er

Spørgsmålet lyder let, men er måske ikke alligevel.
Kan jeg søge på et domæne, f.eks. www.bilbasen.dk/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg vil f.eks. søge på "*toyota*", hvor der står xxxxxxxxxxxx.

Findes der nogle programmer, der kan det? Eller nogle programmer, der kan fremvise et sitemap?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2006 - 21:58 #1
Du kan i google søge mas inurl:toyota
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2006 - 22:00 #2
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
17. december 2006 - 22:06 #3
ja, det er rigtigt - smart. I mit tilfælde handler søgningen om it-sikkerhed, uheldigvis ligger der i den virksomhed jeg arbejder i pdf-filer på aktive kampagner til download for kunder (incl. tilbudspriser og andre følsomme informationer), der er logget på e-handelssystemet. Jeg er bare bange for at konkurrenter kan finde disse informationer ved at søge på    www.xxxxxx.dk inurl:kampagne  og så finde et resultat.  I bund og grund mener jeg det er muligt og vil gerne have dette hul lukket...men jeg kan desværre ikke på nuværende tidspunkt fremvise et argument. Jeg kan forstå, at man kan diable søgemaskiner fra at kigge på ens site, hvilket virksomheden også har gjort + jeg kan se da jeg ikke får nogle resultater når jeg søger. Fint...men...er det nu også nok?
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
17. december 2006 - 22:13 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2006 - 22:14 #5
Det skulle du jo have skrevet fra starten, det er et af mine specialist områder og jeg har nogle af de rigtige gode certificeringer på området. Svaret på dit spørgsmål er:

Hvis teksten har ligget mere end 24 timer på en web server, så har google med meget stor sandsynelighed indexeret det. Johnny Long har skrevet en bog om hacking med google. Han har også et web site der er dedikeret til søgninger der finder den slags og mere til: se her http://johnny.ihackstuff.com/index.php?module=prodreviews

og jeg har skrevet en artikel som du også bør læse http://www.eksperten.dk/artikler/224
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
17. december 2006 - 22:17 #6
okay, det var da kanon, lyder rigtigt spændende med din artikel, har hørt en masse om google og ellers så ser jeg frem til at lægge nogle beviser på bordet...:-) Tak for hjælpen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2006 - 22:34 #7
Du vender bare tilbage hvis du har mere
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
17. december 2006 - 23:00 #8
Allerede retur - jeg har dog ikke kunnet finde noget med google pga. robot.txt, så egentligt virker sikkerheden...man kan ikke finde noget, MEN du skriver noget om at det kan man godt...kan det passe? da ikke gennem google
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2006 - 23:25 #9
Ja det kan man faktisk, men det bliver nu en smule kompliceret. Google selv følger robots.txt., so du vil ikke dirkte kunne finde ting der har været placeret i biblioteker hvorfra google har været bannet af robots.txt men.

Desværre er det ikke alle søgemaskiner der respekterer. Dette betyder at du måske vil kunne finde med andre søgemaskiner end google, og google indexserer nogle at disse maskiner, så derfor kan du faktisk risikerer at finde andenhåndtmateriale i google. Dette er dog relativt vandskeligt at finde.

Pointen står fast. Ting man ikke ønsker andre skal se, bør ikke befinde sig på en web server og hvis de har ligger der i mere end 24 timer, så vil de være til at finde på nettet i al fremtid.

Prøv dig frem, hvis dokumenterne ikke er ret gamle, kan det være at de ikke er kommet med i indexet endnu.