Avatar billede aspersen Nybegynder
17. december 2006 - 17:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

strømforsyning

Hej Eksperter

Min skærm vil ikke tænde - jeg formoder det er strømforsyningen, der er brændt af. Den lugter lidt suspekt og plastikken ser ud som om den har været varm.

Skærmen er en Amitech LCD Monitor Model 601
Strømforsyningen hedder Model: CE92HM (C&C Tech. co.)
Specifikationerne på strømforsyningen er som følger:
Input: 100-240V- 1A 50/60 hz
Output: 12V - 2A
        5V - 2A

Stiktypen er PS2 (mini-DIN) med 6 ben

Er der nogen der ved hvor sådan en (eller en kompatibel)kan skaffes. Den jeg har nu (den fekte) købte jeg gennem Amitech for den nette sum af 600 kr. det må kunne gøres billigere for en strømforsyning "made in Korea"

Håber nogen kan hjælpe!

mvh.

Aspersen
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 09:29 #1
Gå efter en multistrømforsyning. De kan indstilles til forskellig strømstyrke, og der kan skiftes stik, så den passer til skærmen. Hvis det da er de vanlige runde stik der anvendes.
Avatar billede aspersen Nybegynder
18. december 2006 - 10:39 #2
Som det fremgår af ovenstående specifikationer er der tale om en strømforsyning med to output-værdier (hhv. 12V - 2A og 5V 2A)
Det skal derfor være den specifikke forsyning jeg nævner eller en kompatibel.

mvh.

Aspersen
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 11:15 #3
Oh.. det havde jeg ikke lige set. Det bliver svært. Det hurtigste vil vok blive at købe en ny magen til den de rer gået i stykker. Men hvorfor går dine strømfosyninger i stykker? To gange på samme skærm?
Avatar billede aspersen Nybegynder
18. december 2006 - 11:35 #4
Da jeg købte skærmen af en bekendt var strømforsyningen blevet væk, derfor måtte jeg anskaffe en ny. Det er denne nye der er stået af. Sikkert en defekt i forsyningen - men reklamationstiden er vist udløbet.
Jeg kunne naturligvis købe en ny hos Amitech igen, men årsagen til at jeg oprettede dette spørgsmål var for at høre om der er nogen der kender til billigere måder at fremskaffe en tilsvarende (kompatibel) strømforsyning, da jeg synes 600,- er mange penge i forhold til hvad skærmen er værd.

mvh.
Aspersen
Avatar billede aspersen Nybegynder
18. december 2006 - 12:45 #6
Takker!
Jeg fandt en hos LCDpayless.com til $45 inkl. forsendelse. Selv med evt. moms og gebyr er det vist lidt billigere...

Point for indsatsen!
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 13:04 #7
Jeg kan ikke finde den derinde? Er du siker på, at det nu er den rigtige du har bestilt?
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2006 - 13:31 #9
Hmm.. det er til en hyundai skærm kan jeg se. hra prøvet at søge på det, og har ikke fundety nogen sammenhæng mellem modelnummeret på strømforsyningen og din Amitech skærm.
Så herfra er der kun at ønske held og lykke :)
Avatar billede aspersen Nybegynder
18. december 2006 - 13:34 #10
Firmanavn (C&C TECH), modelnummeret(CE92HM), specifikationerne og udseende stemmer overens så jeg er fortrøstningsfuld.

mvh.
Aspersen