Avatar billede nothingaqua Nybegynder
16. december 2006 - 12:36 Der er 6 kommentarer

Spænding på 1,5 til relæ

Hej alle,

jeg har en styrer spænding på 1.5 v (vra COM porten på en PC). Er der nogle som kender til nogle relær, hvor jeg har mulighed for at åbne/lukke via den spænding? Eller andre anordninger?

Vh. Casper
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 13:07 #1
hvilken ben på comporten leverer 1.5 volt ? (det er der ingen der normalt gør)
Avatar billede nothingaqua Nybegynder
16. december 2006 - 14:04 #2
niels det kan også godt være  jeg tager fejl med hensyn til 1½, ved du nøjagtig hvad de levere?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 14:16 #3
en com port benytter -15v som logisk 0 og + 15v som logisk 1, men der er også control ben hvorfra man kan lave 5volt, men det er meget lave strømme man kan trække ud fra disse ben, og tror ikke det vil kunne trække et relæ, du skal nok nærmere have fat i noget ekstern strømforsyning, men hvad præcist er det du skal bruge det til ?
Avatar billede schneidereit Nybegynder
16. december 2006 - 15:06 #4
jeg har lavet et webinterface på min server, som jeg via min PSP (Playstation Portable), kan kontrollere trådløst. Det som det skal endne med er at jeg skal kunne bruge min PSP som fjernbetjening til mit lys.
Avatar billede schneidereit Nybegynder
16. december 2006 - 15:07 #5
i hele huset
Avatar billede t-bee Novice
17. december 2006 - 15:54 #6
Jeg tror det vil være lettere for dig at lave et relæinterface til LPT porten, det kan du også finde en masse eksempler på på nettet!