Avatar billede oldboy Nybegynder
15. december 2006 - 00:17 Der er 4 kommentarer

Lenovo/IBM eller HP

Jeg er på jagt efter en bærbar til omkring 7000 kr.
Helst en Duo core med min. 1 GB RAM.
Men jeg er er lidt i tvivl om det skal være en Lenovo eller en HP(evt en Pavillion).

Nogen  herinde, der har erfaring med disse to producenter?
Avatar billede john.doe Nybegynder
15. december 2006 - 08:44 #1
Lenovo kan varmt anbefales, den kan alt, den har f.eks firewire selv om det ikke er nævnt i dette link http://www.winkas.dk/winkaswebshop/vare_detaljer.asp?FUnique=1281&IDPage=196220
Avatar billede eky Nybegynder
15. december 2006 - 10:13 #2
Jeg har prøvet en del forskellige bærbare, men der er ingen, der kvalitets mæssigt er lige så gode som Lenovo/Ibm.
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. december 2006 - 10:20 #3
Jeg har haft en HP og har nu en FSC (Fujitsu-Siemens Computers). HP'en var helt udemærket. Ikke det helt vilde, men det er absolut heller ikke en bundskraber. Jeg har arbejdet på IBM og jeg må indrømme at de er meget lækre. Alt er jo gennemtænkt, men de er også en anelse dyrere.

Lige nu har jeg som sagt FSC og de kan også anbefales. Det er en lille notebook med 12,1" WXGA skærm, Core Duo T2050, 512 MB RAM, 80 GB HDD, DVD+/-RW/+DL, USB, FireWire, DVI osv...

Prisen er 5995 og det giver jo lov til at udvide med noget ekstra RAM. Du kan se et billede af den her: http://www.x1-solutions.dk/fsc.jpg

Hvis man vil spille på den skal man glemme alt om det, så er det ikke den man skal vælge. Men eller er den perfekt til arbejds- og skolebrug (sålænge det heller ikke involvere tunge grafikapplikationer osv).
Avatar billede komputerdk Mester
15. december 2006 - 13:41 #4
du skal nok gå efter en Core2 Duo (er ca. 20% hurtigere end core duo)

men hvad skal den bruges til?

har selv en T60 fra lenovo som arbejdsPC.. og den virker lidt klein samlet, men den er så med airbag i HD etc... jeg ville måske kigge på Zepto eller Acer (acer plejer at være relativt billig)..Vega er også en mulighed, men Zepto og VEga har fx. ikke smarte restore CDer etc.