Avatar billede backupmand Nybegynder
14. december 2006 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java Thread virker ikke i Lotus Notes?

Hej,
Jeg kører en java agent under Lotus Notes 6.5, som kalder en metode jeg har lagt i en jar fil under lib/ext - biblioteket. Min metode starter en tråd .. som så gør noget og så stopper siden hen. Jeg kan bare ikke afvikle metoden i Notes. Hvis jeg kigger i Java output konsollen er flg output:
"Error cleaning up agent threads"

Jeg kan ikke finde Lotus specifik Tråd kode, som var min næste ide... nogle ideer ?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. december 2006 - 21:54 #1
Nu er Java ikke lige mit speciale, men har du prøvet:
1. At prøve med en ekstrem simpel kode først?
2. placere din jar-fil i en Notesbase
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. december 2006 - 22:44 #2
1: Ja virker fint, så længe det befinder sig på "synligt" Lotus Notes niveau.
Så snart jeg tilgår kode i jar-filen får jeg samme fejl.
2: Har jeg ikke prøvet endnu.... hvordan gør man? I mit tilfælde er Notes ikke mit speciale, men derimod java.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. december 2006 - 07:19 #3
Har fået det til at virke med simpel ekstern kode?

Du kan placere Java-libraries i designer under Shared Code->Script Libraries-> New Java Library. Men så skal du jo nok vedligehodle det flere steder, hvilket ikke er så smart.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. december 2006 - 11:07 #4
Du kan også prøve at oprette spørgsmålet på http://notesnet.dk

Det er en forening af Noteskonsulenter, som jeg er meldem af. En del af mine kollegaer har arbejdet meget med Java og vil givetvis kunne hjælpe dig.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. december 2006 - 11:10 #5
Gå ind under "medlemmer" og tryk på søg. Indtast "java" og du kan se hvem der har erfaring med Java
Avatar billede backupmand Nybegynder
17. december 2006 - 23:20 #6
Jeg tror det må være det rette forum at poste det i. Tak.