Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 12:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bestemmer man browserens language

Hvordan bestemmer man browserens language, så man kan præsentere det rigtige sproglag på ens site?
Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 12:52 #2
Ja, det link har jeg luret lidt på, men jeg kan ikke helt gennemskue hvor listen over mulige regions kommer fra!?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. december 2006 - 13:24 #3
Hvis du går ind i IE åbner Internet options (findes også i kontrol panel).
Så kan du se fire knapper i bunden og en af dem hedder language(sprog) tryk på den.
I det nye vindue kan du trykke Add(tilføj) også får du en liste op med al verdens sprog og her kan du se alle regioner.
Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 13:29 #4
Okay, tak - må jeg kategorisere ud fra dem.
Ved du om det er en iExplorer ting eller gælder dette for browsere generelt?
Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 13:31 #5
Kan man trække denne liste i ASP.NET (C#) det må man jo kunne!?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. december 2006 - 13:49 #6
1. Det gælder også for firefox. Jeg tror det er en generel standard

2. Det er muligt man kan det men er ikke sikker.
Prøver lige at finde ud af det
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. december 2006 - 13:57 #7
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget.
Jeg tror det er noget som er bestemt på styresystem niveau.
Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 14:01 #8
Okay, jeg vil selv kigge lidt efter det... Du har jo også svaret på det oprindelige spørgsmål - tak for hjælpen :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. december 2006 - 14:06 #9
np :)
Jeg tillader lige at smide et svar, som du kan accepterer.
Avatar billede bomann Nybegynder
14. december 2006 - 14:26 #10
S'føli