Avatar billede kajak87 Nybegynder
12. december 2006 - 16:21 Der er 4 kommentarer

Webcamforbindelsen svigter.

Jeg har købt en bærbar Acer Aspire 5100 med et integreret webcam (OrbiCam). Problemet er, at det af en eller anden underlig grund kun virker halvdelen af gangene. Jeg får bare et hvidt stilbillede. Er der nogen der ved noget om den slags problemer? På acers hjemmeside har jeg fundet driveren, som hedder "Bison Camera Driver 5.0.0.8c". Driverne følger med som en del af windows-installationen. Har selv prøvet at downloade diverse webcam programmer, men her opstår samme problem hele tiden. Mener at den før har skrevet noget om problemer med oprettelse af forbindelsen til kameraet, og her forslået at tjekke om det er ordentlig sluttet til, men da det er integreret kan jeg ikke se hvordan den kan undgå at være tilsluttet...!?
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2006 - 16:29 #1
Hvis du bruger Skype skal man skifte mellem brug at webcamera til skype og almindeligt brug.

Det var problemet med mit indbyggede camera. Du har sikkert en masse Acer emanager med videre i start programmer , hvor du sikkert kan finde opsætning hjælp.

En anden ting er hvis du bruger det som Pauseskærm, der onflikter det også med skype.

Vh

Jan C",)
Avatar billede kajak87 Nybegynder
12. december 2006 - 17:02 #2
Jeg bruger ikke skype. Det er sådan set bare helt generalt set. Overvejede selv på et tidspunkt om msn skulle have en finger med i spillet, men tror det heller ikke. Bruger det heller ikke som pauseskærm. Kan heller ikke finde megen opsætning. Jeg kan i princippet tænde min pc, hvor det ikke virker, og derefter genstarte og så virker det igen. Men det er mere i tidsperioder. Har også oplevet hvor det ikke har virket ved opstart, men så pludsligt senere.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. december 2006 - 19:53 #3
Hvis det er over USB HUB du har sat det til, kan du præve at sætte det direkte i PC'en
Avatar billede kajak87 Nybegynder
14. december 2006 - 21:59 #4
Jeg ved faktisk ikke helt hvad det er. Tror den kalder det noget med noget USB, men selve kameraet sidder jo integreret i skærmen, så der er ikke meget man kan flytte rundt med.