Avatar billede exposure Nybegynder
11. december 2006 - 22:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Projekter PC - CPU eller GPU?

Hej Alle

Jeg skal ud og købe en computer hvor der skal sættes en projekter til.

Der skal køres powerpoint samt afspilling af DVD.
Computeren skal kunne håndtere 2 skærme (projekter samt monitor).

Hvad skal jeg lægge mest vægt på CPU kræfter eller grafik kræfter?

Mit spørgsmål er egentlig om jeg kan nøjes med et 500 kr. grafikkort eller jeg skal over 1.000 kr.? (Lidt firkantet) Evt. hvilket grafikkort skal jeg købe?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. december 2006 - 22:18 #1
hverken pp, eller dvd kræver meget af et grafikkort, da det er cpuen der laver langt størstedelen af arbejdet i den forbindelse, du kan til de opgaver du nævner nøjes med et grafikkort til under 500,- uden problemer.
Avatar billede exposure Nybegynder
11. december 2006 - 22:21 #2
Jeg har før været ude for at når man afspiller DVD, så visses det kun på den ene skærm. Og det er lige meget om man kører Clone eller Extended Desktop.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 22:26 #3
De fleste grafikkort accelererer DVD (MPEG-2) hvis hardwaren er til rådighed... Men det kan de fleste i den billige ende så også :)
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 22:27 #4
Ok, det lød forkert! Afspillerne udnytter hardwaren hvis den er der ;) Flere kort accelererer WMV, MPEG1-1, MPEG-2 og alpha-blendede undertekster...
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 22:30 #5
Mit "gamle" ATI X800XT kort viser video på begge mine skærme i extended, har ikke haft brug for clone mode...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. december 2006 - 22:33 #6
ja det med valg af skærm til film, er blot et opsætnings spørgsmål, både Nvidia og ati kort, kan dette (uden problemer)
Avatar billede exposure Nybegynder
11. december 2006 - 22:40 #7
okay... Mange tak for jeres hurtige svar. Hvis i lige givet et svar så kan i begge få nogle point
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. december 2006 - 22:42 #8
svar
Avatar billede coderdk Praktikant
11. december 2006 - 22:50 #9
(c: