Avatar billede superboy Nybegynder
09. december 2006 - 18:03 Der er 8 kommentarer

Hvordan ligger man Html, Mysql osv ind i flash?

Hej jeg er ved at lave et website og til det formål har jeg indtil videre brugt flash til at lave hele forsiden, men nu er jeg så stødt på et problem, jeg skal have lavet det sådan at når man trykker på en knap så bliver det man vil se vist i en bestemt del af flash dokumentet, i dette tilfælde en hvid boks.

Se siden her www.kennethcm.dk/fremvisning

Det er den store hvide boks under overskriften jeg mener, hvis der skulle være tvivl.

Jeg skal have ting som fx video, og database til at åbne i det felt, og til det regner jeg med at kunne bruge "eksterne" html/php dokumenter. Så nu er spørgsmålet så, hvordan gør jeg det?

Hilsen Kenneth
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2006 - 18:13 #1
Rimelig bredt spørgsmål der ;)

Du kan ikke hente hele html sider ind i flash og vise dem. Du henter data fra databaser ved at kalde serverside scripts, der så returnerer informationen til flash.

Du bruger LoadVars eller XML klasserne til at kalde og modtage data fra dit serverside script. Hvis du søger på LoadVars i denne kategori burde der være en del info omkring emnet.

mvh mat
Avatar billede superboy Nybegynder
09. december 2006 - 18:22 #2
Hmm så der er ikke nogen måde hvorpå man kan lave den hvide tekstboks om så alt html bliver vist i den?
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2006 - 18:28 #3
Nope ikke i flash
Avatar billede superboy Nybegynder
09. december 2006 - 18:35 #4
Æv det er lidt skidt, kunne være jeg skulle lave det lidt om så alt bliver lavet i html og så laver de få animationer i flash og så sætter dem ind i html. Jeg vender lige tilbage her lidt senere :-)

Hvis der er nogen med flere gode ideér så kom endelig med dem :)
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2006 - 18:39 #5
Er der en bestemt grund til at det skal være html? Du kan jo vælge at præsentere informationen i flash?
Avatar billede superboy Nybegynder
09. december 2006 - 19:52 #6
Hmm kan du forklare det nærmere?

Altså jeg skal have en musikvideo, lyd og database på mit website og det er lidt grunden til at jeg prøver at komme udenom flash med nogle af tingene. Flash har det med gerne at ville loade alt før du overhovedet kommer til at se noget. Og der er lettere generende :-)
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2006 - 21:04 #7
Det kommer skam helt an på hvordan en flash fil er designet. Flash kan loade billeder, lyd, film og data fra eksterne kilder, så det er helt op til udvikleren hvordan en loading sekvens skal sættes op, og hvornår hvad skal hentes ind og præsenteres i flash.

mvh mat
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
10. december 2006 - 20:14 #8
ja man kunne jo bruge flash compenent media afspilleren, den loader jo ikke før du komme til der hvor du skal bruge den. (til det der musik video du snakkede om)