Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
08. december 2006 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

søger danmarks bedste mac supporter

Hej alle,

Ved du hvordan man kan finde sit "bds name" på en mac formateret harddisk, som ikke kan mountes ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. december 2006 - 08:37 #1
har du prøvet at ændre din jumper fra MASTER til SLAVE eller omvendt ?
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
09. december 2006 - 14:01 #2
ja, det kan du tro :-)
Som udgangspunkt, kom der ikke en lyd fra harddisken "seagate", men efter jeg udskiftede printpladen, kom der liv i den.

Jeg kan se at hdd svarer tilbage til mac´en om hvad det er for én, men den kan ikke mountes.

Jeg har nu forsøgt at benytte knoppix via. en pc, men samme resultat.

Jeg ville benytte en "dd bs=512 if=/dev/disk0s12 of=/diskbla/bla.dmg conv=noerror,sync", men heller ikke det virkede fordi jeg ikke kan få en bsd navn fra macen, for så kunne jeg godt bruge den og det er så det der er problemet.

any indere..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. december 2006 - 09:06 #3
Øv. Den lyder syg. Er den gammel ???

Jeg tester selv (og formatterer næsten alt også gamle nedbrudte SCSI-diske)
-fra min gamle printerserver, en G3 333Mhz, som er den nyeste model af de gamle beige-maskiner.

Norton og andre smarte stykker software kan ALT fra denne maskine . . .

Du må gerne sende din disk. Så skal jeg gerne prøve u/b
-eller du kan tage den under armen og besøge mig.
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
11. december 2006 - 20:44 #4
Ja, den er vel omkring en 3-4 år.

Tak for tilbudet, men jeg vil lige prøve at smide os 9 på min g4 500 dual og prøve med harddisk tool kit, det er skide godt program.
(men det er da dumt, at man skal nedgradere for at få noget ordenlig software, ik ?)

-og hvis det ikke virker, ja, så tager jeg dig på ordet :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. december 2006 - 06:31 #5
Hard Disk Tool Kit er den foretrukne medicin for syge harddiske.
-hvis den ikke kan, er din disk død . . .

Go' fornøjelse!
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
12. december 2006 - 22:38 #6
hmmm ja tak skal du have :-)
nu har jeg jo kørt panter på min g4, men et nyt problem er opstået, i og med at jeg har lagt den nyeste firmware x.x.8 ind på den, kan den derfor ikke boot fra cd os9´eren og da jeg prøvede at ligge en ældre firmware ind, sagde den at jeg havde den nyeste.. okey.. det skal ikke være helt nemt..

har du et foreslag, til at flashe firmwaren?

og 1000 tak for din hjælp!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. december 2006 - 06:15 #7
hvad sker der hvis du smider den syge disk i maskinen som harddisk ?
-så har du måske pludselig nogle nye muligheder!

Og takker for point'sene