Avatar billede cwboy Nybegynder
07. december 2006 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flash kursus?

Hej Flash-hajer,

Er der nogen der kan anbefale kursussteder i Storkøbenhavn og egentlige kurser?

Jeg er temmelig grøn på Flash- og grafik-området, men har en del erfaring med programmering i bl.a. C# og Java.

Jeg er ude efter at komme godt i gang med Flash og kunne udvikle i ActionScript.

Som sagt har jeg meget god forståelse for objektorienteret programmering og kan sagtens finde ud af at bruge en computer.

Det jeg er mest bange for er at spilde tid og penge på ubrugelige kurser jeg ikke lærer noget af.

Råd, anbefalinger og links modtages :)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. december 2006 - 10:39 #1
Jeg kan vist ret hurtigt sige, at din profil ikke vil have nogen nytte af nogle af de kurser, der findes. Der er ingen teknisk programmeringsmæssige kurser på et niveau egnet for dig. Der findes ikke engang nogle danske bøger (endnu).

Jeg ville finde Essential ActionScript 2.0 af Colin Moock eller hvis du vil være helt up to date, Joey Lott's AS3-bog :)

--
Morten Barklund
Avatar billede mat Nybegynder
07. december 2006 - 11:37 #2
Man kan måske argumentere for at et (begynder)kursus kunne give en hurtig introduktion til koncepterne i flash, samt IDE'et (hvis du har brug for kendskab til dette).

Men, som Barklund siger, er der ikke rigtigt nogen kurser udbudt, der kan give en programmør ret meget i forhold til actionscript.

mvh mat
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2006 - 18:02 #3
Jeg er også interesseret så jeg har søgt på amazon.com
http://amazon.com/s/ref=nb_ss_gw/103-2034708-8437426?url=search-alias%3Daps&field-keywords=AS3

Men hvad er det for nogen af dem du anbefaler?
Avatar billede barklund Nybegynder
07. december 2006 - 18:04 #4
Ja, den allerførste af dem endda - men det er så specifikt AS3, som jo er Flash 9 - hvilket pt. kun kan udvikles via Flex - Flash 9 IDE'en udkommer først til næste år sometime :)
Avatar billede barklund Nybegynder
07. december 2006 - 18:05 #5
Anden bog er dog også glimrende - vi har dem begge herinde på arbejdet :)
Avatar billede cwboy Nybegynder
11. december 2006 - 12:00 #6
Jeg tror jeg vil sige tak herfra :)

Resultatet bliver nok et grundkursus for at lære IDE'et og ellers noget ActionScript-litteratur.

Barklund for titlerne og mat for grundkursus - smid svar, så deler I.
Avatar billede barklund Nybegynder
11. december 2006 - 12:18 #7
Jeg kaster mit svar then.. :)
Avatar billede barklund Nybegynder
11. december 2006 - 12:20 #8
Hov, jeg bør jo også lige huske at anbefale det eneste nyrere danske litteratur om ActionScript - som dog er til ActionScript 1.0 primært:

http://globe.dk/?action=detail&vare=FG227-7

:)
Avatar billede mat Nybegynder
11. december 2006 - 14:24 #9
aight