Avatar billede zberg Nybegynder
06. december 2006 - 10:34 Der er 6 kommentarer

Hvorfor er der ingen forbindelse mellem skærm og pc?

Hej!

For nogle dage siden kunne jeg ikke starte min computer op. Eller rettere: skærmen var ikke "med", når jeg startede op. I stedet kom der blot denne meddelelse på skærmen: "No signal input og cable disconnected".

Kablet blev selvfølgelig straks checket, men det sad fint. Jeg satte en anden skærm til, men med samme nedslående resultat - der var ikke hul igennem :-(.

Nu har jeg haft computeren hos en reparatør, som har kigget på den. Og her var diagnosen at der intet var galt med computeren!

Jeg har atter forsøgt med begge skærme, men uden held. Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt? Som jeg ser det er det usandsynligt at *TO* skærme på samme tid skulle være gået i stykker.

Det ser ud som om computeren starter op som den skal, men eftersom jeg jo af gode grunde ikke kan se fejlmeddelelser kan jeg jo ikke rigtig gøre andet end at sætte kablet i og tage det ud igen :-(

Mvh
Peter
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. december 2006 - 10:39 #1
er det fladskærmen eller billedrørs skærme du prøver med ?
Avatar billede zberg Nybegynder
06. december 2006 - 10:42 #2
Det er en billedrørsskærm, som pc'en har kørt problemfrit med i et par år
06. december 2006 - 11:03 #3
Oplevet i den virkelige verden:
Har du On-Board skærmkort OG et anden (bedre) grafikkort instaleret ?
Og sætter skæærmen til On-grafikkortets stik ? Som jo ikke aflevere noget da signalet kommer ud på det andet grafikkort's stik...
Avatar billede c-holst Novice
06. december 2006 - 17:18 #4
hvilket grafikkort kører du med?
15. december 2006 - 20:29 #5
???
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:34 #6
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.