Avatar billede benjatke Nybegynder
06. december 2006 - 07:15 Der er 8 kommentarer

Java, er det ikke til spil?

Jeg er alt andet end ekspert på det her område!
Jeg ville høre om java ikke kunne bruges til at lave spil i?
og om man skal lave spil med en hel masse koder eller om der var programmer til at programere det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2006 - 07:58 #1
Java er et programmeringssprog der kan bruges til ar programmere spil og alt muligt andet, det er kun fantasien der sætter grændsen
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2006 - 07:59 #2
Det er ikke specifikt lavet til spild, man kan bruges, til nogle ting vil f.eks. C++ enner endog C være at foretrække, det kommer an på hvem der programmerer og hvad der skal laves
Avatar billede venturer Nybegynder
06. december 2006 - 08:22 #3
Typisk så er spil til mobiltelefoner lavet i Java. Java er (så vidt jeg ved) godt til at lave platforms-uafhængige programmer. Man oplever ofte at java programmer kører tungt på en alm. PC. Bl.a. derfor bliver der ofte valgt andre "sprog" til at lave spil (som bufferzone også skriver).
Avatar billede benjatke Nybegynder
06. december 2006 - 15:54 #4
Ja men kender i programmer til at programere java spil?
Avatar billede benjatke Nybegynder
06. december 2006 - 16:44 #5
de skal helst være gratis
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. december 2006 - 14:55 #6
Avatar billede benjatke Nybegynder
10. december 2006 - 11:49 #7
Jeg vil gerne bede Simonvalter at lægge et svar!
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2006 - 14:16 #8
ok