Avatar billede nio Nybegynder
05. december 2006 - 15:59 Der er 3 kommentarer

Skal Land i egen Tabel [Mapning]

Hej.. Jeg er ved at normalisere en database, hvor kolonnen (atributten) Land fremgår i 7 af tabellerne. Jeg er så ikke sikker på om den brydder 2. normaliseringsregl eller ej, da lande ikke sådan ændre sig :). Men der kan selvfølgelig forekomme stavefejl, når det skal indtastes så mange gange.
Derfor:
Ville i lave en tabel med Landenavne i, og så referere til den med et nr eller lign.
eller vil i bare skrive landenavnene i de 7 tabeller ???.
Avatar billede bobber Nybegynder
05. december 2006 - 16:07 #1
Jeg ville lave en tabel med landenavne og refere den til et id. (på trods af at jeg ikke kender din struktur) Du burde normalisere dette så meget som muligt.

Måske en dag du vil udvide din database med landekode osv..(så du et skridt den rigtige retning)
Avatar billede nio Nybegynder
05. december 2006 - 16:17 #2
Ok. tak . Det vil jeg gøre så
Avatar billede bobber Nybegynder
05. december 2006 - 16:50 #3
velbekommen