Avatar billede -kenner- Nybegynder
03. december 2006 - 18:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med Move og Rotate

Hej Eksperter,

Jeg ved ikke hvad der er sket, men nu kan jeg kun flytte objekter sidevejs og ligeledes kun rotere dem en vej.

Hvordan slår jeg det fra, så jeg kan lyfte objekterne op i luften igen, og rotere dem i alle retninger?

Mvh Kenneth
Avatar billede osborne Nybegynder
26. december 2006 - 12:34 #1
Lyder underligt. Tænkte på om du var kommet til at låse objektet men så skulle du slet ikke kunne flytte det, og hvis du har fået sat en "restrict" så den kun kan bevæge sig i f.eks. XY planet så burde det slå fra med det samme igen så vidt jeg ved. Har ikke lige nogen ide om hvad der er galt.. er det stadig et problem?
Avatar billede osborne Nybegynder
30. december 2006 - 13:10 #2
Har du stadig dette problem?
Avatar billede osborne Nybegynder
01. januar 2007 - 01:00 #3
?
Avatar billede osborne Nybegynder
07. februar 2007 - 21:30 #5
Hvis du fandt ud af en løsning, så skriv det evt. her så andre også kan få glæde af det. Det er ikke lige en problemstilling jeg har oplevet.
Avatar billede smons Nybegynder
15. marts 2007 - 18:21 #6
Det lyder som om du har låst dine controllers (move, rotate, scale). Det bliver låst hvis du trykker på knappen "X" - og åbnet hvis du igen trykker på kannep "X".

Løsningen er altså, tryk "X".

Vh Simon
Avatar billede osborne Nybegynder
04. april 2007 - 00:01 #7
Se ovenfor hvordan du lukker spørgsmål
Avatar billede smons Nybegynder
06. april 2007 - 15:14 #8
#osborne
Tror umiddelbart ikke han læser dette -drønirreterende,men sådan er det vel i ny og næ ;)
Avatar billede osborne Nybegynder
06. april 2007 - 19:07 #9
@smons: Du har ret .. mht. din løsning, vil X så ikke låse objetet helt (dvs. så det slet ikke kan flyttes/roteres?). Han taler om at han godt kan flytte i en retning og rotere den ene vej. Hm ..

Anyway, ja så må vi leve med at nogen ikke gider lukke deres spørgsmål. Denne bestemte bruger -kenner- har så vidt jeg kan se pt. 21 åbne spørgsmål !!!
Avatar billede smons Nybegynder
06. april 2007 - 22:27 #10
#osborne: X låser move/rotate (og ikke som tidligere skrevet scale, men denne bliver dog nulstillet) hver gang man trykker. Tænker du evt. på "space" hvor man låser ens selection, så andet ikke kan vælges?

Det problem han kommer med, synes jeg tit jeg høre folk komme med (bla. på 3dmaxer.dk), og løsningen er 9/10 gange (hvis ikke mere ;), at trykke X.

Derudover kan man også altid slette sin 3dmax.ini fil i ens root folder, derved bliver alle indstillinger etc. nulstillet (det gør ens UI også btw)
Avatar billede osborne Nybegynder
06. april 2007 - 22:44 #11
ja jeg tænker nok på spacetasten. Du har sikkert ret i at dette er (var) hans problem.