Avatar billede redlun Nybegynder
02. december 2006 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grå skærm under opstart

Hej Eksperter.

Hver gang, jeg prøver at starte min computer op. Møder jeg en grå skræm hvor der normalt var XP-boot skræm.

Jeg kan fint komme ind i bios og jeg kan også trykke F8 og vælge hvordan jeg skal starte windows op..

Jeg kan ikke engang, geninstallere winxp her oplevere jeg samme problem..

Er der nogen der kan hjælpe..
Avatar billede heg Nybegynder
02. december 2006 - 15:47 #1
står first-boot-device i bios til cd ?
Avatar billede redlun Nybegynder
02. december 2006 - 16:07 #2
Nej det gør harddrive.

Men til gengæld står min harddisk til Third IDE Master, jeg synes ikke rigtigt jeg kan få den til at stå som Primary, det er en sata harddisk og det har virket som den nuværende konfiguration
Avatar billede hestetyv Nybegynder
03. december 2006 - 16:43 #3
Tyder lidt på at din disk er dårlig. Har du mulighed for at prøve disken i en anden pc, og køre en diagnose (scandisc) på den ?
Avatar billede redlun Nybegynder
27. marts 2007 - 11:24 #4
lukket