Avatar billede unsigned Nybegynder
01. december 2006 - 19:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Smelt, godt foder til sumpskildpadder

Jeg har hørt om noget godt foder til sumpskildpadder. Det er en lille fisk, der hedder smelt. Den kan købes frosset på pose. Så har jeg været flere steder og spørge efter smelt, men uden held. Nu prøver jeg i Eksperten's forum, om der er nogen, der kan hjælpe. Alle bidrag modtages med tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2006 - 19:10 #1
Smelt der købes frosset.*G* (Undskyld)

Har du prøvet i fiskebutikker, eller kun i dyrehandler?
Avatar billede unsigned Nybegynder
03. december 2006 - 09:29 #2
Jeg har hørt, at de har dem hos indvandrergrønthandlere, så der har jeg prøvet. Og jeg har prøvet i Irma og Brugsen. Jeg skulle måske prøve nogle fiskehandlere. Jeg tror ikke at dyrehandlere her dem som frostfoder, men det kan jeg også prøve.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2006 - 09:58 #3
Nu er sumpskildpadder ikke lige det jeg ved mest om, men mon ikke ferske sildefileter eller andre former for ferske fisk kan bruges?
De spiser i hvert fald guppyer med stort velbehag.(Nej, de skal ikke fileteres først)

Da vi havde akvarier, leverede vi da alt muligt fiskeyngel til dem vi kendte der havde en sumpskildpadde.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2006 - 10:00 #4
Her er det godt beskrevet:
http://www.bonniedyrecenter.dk/default.asp?contentsection=A36D2EE888084A6CBF4BCDFBFEDAE179&objectid=164&zcs=596
De skal også have grøntfoder, som det fremgår af linket.