Avatar billede xazer Nybegynder
30. november 2006 - 21:06 Der er 5 kommentarer

Google Map markers

Halløj.

Jeg er ude på lidt af en mission her. Har søgt lidt rundt, men har intet kunne finde.

Jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan tilføje forskellige markers afhængigt af zoom-level. Hvis zoomlevel er > x skal disse markers vises, ellers disse.
Har overvejet om det er muligt at skjule en marker, så burde det jo ikke være et problem, men som det ser ud nu skal jeg lave et ud fra zoomlevel via ajax hente informationerne og placere markers på ny hver gang der bliver ændret i zoomen. Og det ville være ærgerligt ville jeg synes ;-)

Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej her..
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2006 - 12:39 #1
<ole>

Du kan jo til enhver tid aflæse zoomlevel direkte (læs dokumentationen) - så det behøver du ikke bruge Ajax til

/mvh
</bole>
Avatar billede xazer Nybegynder
01. december 2006 - 12:50 #2
Det ved jeg - Ajax'en var mere til at hente koordinaterne fra database HVER gang der blev zoomet. Men det er lidt overkill efter min mening :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2006 - 13:09 #3
Koordinaterne er jo de samme, uanset zoomlevel  =)
Avatar billede xazer Nybegynder
01. december 2006 - 13:25 #4
Ikke helt, da idéen jo er, at ved zoom ind, skal der vises markører rundt omkring i byen - ved zoom ud skulle der være én markøer der viser fx. søgeresultater i byen :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2006 - 14:06 #5
Okay - så er du umiddelbart nødt til at gøre, som du skitserer i spørgsmålet. En anden mulighed er at gå trinnet dybere i API'et og vise/skjule de enkelte markers - men det kræver, du er ret stiv i JS/DOM og magter at undersøge en instans af GMarker-klassen for at finde det interessante element at skjule.

Mon ikke også du kan gøre brug af GMarkerManager-klassen? Den er ret ny og jeg har ikke selv testet den. Den er beregnet til at håndtere markers indenfor forskellige zoomlevels