Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 16:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kræver AMD 64, 64 bit ram

Har kigget på nogle ram til en AMD 64, men er blevet i tvivl om, om der kræves 64 bit ram til.

Har set på disse:
Kingston KVR400X64C3AK2/1
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/PartsInfo.asp?root=&LinkBack=&ktcpartno=KVR400X64C3AK2/1G

Kan dog ikke gennemskue det.

Mvh. Kasper
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2006 - 17:00 #1
det ville gøre det lidt lettere hvis du fortalte hvad bundkort du har .
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 17:13 #2
Jamen det kan jeg da godt...

Asus
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=260&model=1003&modelmenu=1

Men, hvordan har bunkortet indflydelse på ram-valget, udover at de selvfølgelig skal passe i soklen?

Mvh
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. november 2006 - 18:43 #3
Hvis det er en maskine du har i forvejen, kan du bruge dette program til at pege nøjagtigt på, hvad for ram du skal bruge.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 19:02 #4
Hej

Det er en ny maskine, jeg meget gerne vil samle, hvis bare rammene passer til en AMD 64

Mvh. Kasper
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2006 - 19:53 #5
RAM Teknologi  DDR SDRAM

RAM Typer  PC3200 (DDR400)

RAM Max  4 GB @ PC3200 (DDR400)

RAM Slots  4 stk @ PC3200 (DDR400)

Single Channel DDR  Ja

Dual Channel DDR  Ja

så du skal bruge flg ram : kingston kvr400x64c3a/1g det virker på det bundkort kører selv med modulet
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 20:38 #6
Så det burde altså kunne køre med de ram?
Eller hvordan skal jeg forstå det?

Mvh. Opium
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 20:39 #7
Kører alle ram-blokke 64 bit?
Avatar billede azrael Nybegynder
30. november 2006 - 20:49 #8
Ja du burde kunne bruge de Kingston RAM moduler i dit motherboard. Det skulle da lige være pga. en eller anden skjult inkompatabilitet mellem netop disse moduler og dette motherboard. Teknisk og specifikationsmæssigt passer de i al fald sammen.

Medmindre du har fået et særligt godt tilbud på modulerne kan du for øvrigt få bedre/hurtigere DDR-moduler. CL3, som de linkede Kingston moduler anvender, er altså ikke særligt godt. Typisk bruger man CL2 i dag.

Jeg kan se, at det kit du har kig på koster kr. 788 hos SHG (uden at vide om du har tænkt dig at handle der). For kr. 904 får du Kingston HyperX 2x 512MB moduler med CL2 og heatspreader. De penge er efter min mening godt givet ud. Modulerne står dog først til at være på lager mandag den 4.12.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
30. november 2006 - 20:49 #9
Jeg har en AMD dual core 64 bit, og kører med de samme RAM som jeg havde på den gamle maskine, en alm. Pentium 4.
Jeg har yderligere suppleret med en stang RAM, som også var ganske almindelige.
Så der kræves ikke specielle RAM i forhold til en AMD 64 maskine.
Der er RAM der er bedre end andre, men de kan alle bruges
Avatar billede azrael Nybegynder
30. november 2006 - 20:52 #10
Mht. AMD Athlon64 og 64bit RAM, så hænger de to ting ikke sammen. Athlon64 bruger ganske normal DDR (fra socket AM2 DDR2) RAM, men processoren kan køre internt i både 32bit og 64bit. RAM-modulerne har dog slet ingen indflydelse på dette.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2006 - 21:07 #11
de kingstom moduler jeg nævnte kan køre ,jeg har boardet
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 21:11 #12
Hey alle mange tak for svarene

Azrael gav mig fyldestgørende svar. Lægger du et svar Azrael?
Tak til jer alle for deltagelsen..

Mvh. Kasper
Avatar billede azrael Nybegynder
30. november 2006 - 21:59 #13
Behold du bare pointene. Det er ikke dem, det kommer an på. :)
Avatar billede kasperinline Nybegynder
30. november 2006 - 22:02 #14
Tak - forstår dig godt...

Jetdirect eller chrisitansenbo

Først til mølle
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
30. november 2006 - 22:20 #15
hæ, ok
Avatar billede azrael Nybegynder
30. november 2006 - 22:23 #16
I kan jo også dele pointene... :P