Avatar billede jace Nybegynder
29. november 2006 - 22:40 Der er 6 kommentarer

PHP: Session virker ikke ved bots

Heay.

I forbindelse med et spam-filter, undrer jeg mig lidt over at når bots poster indlæg, så er det sjældent at session virker.

Jeg har en fil som laver et image:
http://www.jacobworsoe.dk/image.phps

Og en fil der modtager input fra brugeren og tjekker med at det indtastede tal passer med det som står i billedet:
http://www.jacobworsoe.dk/comments.phps

Som I kan se så logger jeg alle de indlæg der ikke har indtastet det rigtige tal, bare for at holde lidt øje med hvor meget spam der egentlig kommer. Problemet er bare at det felt med "generated" hvor det tal som image.php har lavet gerne skulle stå i, uanset om det andet tal er rigtigt eller ej, er helt tomme. Hvis jeg selv taster et forkert tal så står tallet fra image.php der, men det sker altså ikke altid når bots udfylder felterne.

Det forstår jeg ikke helt, for session burde da være uafhængig af klienten da alt foregår server-side.

Nogen der kan komme med en forklaring på dette?

Mvh
Jace
Avatar billede morhan Novice
29. november 2006 - 22:47 #1
Sådan er det med HTTP. Der er klientens ansvar at identificere sig over for serveren for hver request den laver. Serveren giver klienten et session id, som klienten skal medsende hver gang. Typisk gemmes det id i en cookie
Avatar billede jace Nybegynder
29. november 2006 - 22:51 #2
Okay, så hvis klienten ikke understøtter cookies (eller de er slået fra) så virker session ikke?
Avatar billede coderdk Praktikant
29. november 2006 - 23:39 #3
Korrekt
Avatar billede jace Nybegynder
29. november 2006 - 23:46 #4
Mange tak. Hvordan er det så lige jeg uddeler point? :)
Avatar billede coderdk Praktikant
30. november 2006 - 02:46 #5
Morhan skal først lige smide svar :) Jeg skal ikke have nogen :)
Avatar billede jace Nybegynder
30. november 2006 - 15:19 #6
Okay :)

Så venter vi spændt :P