Avatar billede morten_21 Nybegynder
22. november 1999 - 08:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Amiga monitor på PC

Er det muligt at bruge en Amiga  S1024 monitor på en PC? Signalerne må da være ca. det samme..? Hvis der er nogen der har erfaringer med dette,
vil jeg gerne høre fra jer..
Avatar billede cybles Nybegynder
22. november 1999 - 08:34 #1
Det kan du desværre ikke.
Avatar billede hypermind Nybegynder
22. november 1999 - 08:48 #2
Eneste mulighed er at bruge et grafikkort der har TV udgang (Tror nok det hedder RF)
Avatar billede gnarf Nybegynder
22. november 1999 - 09:36 #3
Amiga monitorer minder utrolig meget om et tv, og din eneste mulighed for at bruge en amiga monitor som pc monitor er ved hjælp af en tv udgang på grafikkortet.

At bruge en amiga monitor som den eneste monitor på en pc vil nok ikke være fordelagtigt, da du ikke vil få billede på hvis der er eventuelle hardwarekonflikter og booter i safe-mode, og heller ikke hvis du vil boote direkte i dos-mode en gang imellem.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. november 1999 - 16:17 #4
på mit Asus TNT2 Ultra Deluxe kan man da godt se TV signalet selv om den er i DOS...

men billedkvaliteten på en amiga monitor/TV er så klam til windows brug at det bedre kan betale sig at købe en brugt 14"

det er også grunden til at der er std. VGA stik på de nye amigaer!
Avatar billede perolsen Novice
23. november 1999 - 00:42 #5
hej morten_21
Amiga monitorer minder ikke meget om et tv, og din eneste mulighed for at bruge en amiga monitor som pc monitor er hvis der er R.G.B udgang på grafikkortet
men du kan godt bruge A-monitor til din video med r.g.b .

Avatar billede domino1977 Nybegynder
24. september 2002 - 12:36 #6
HEJ MORTEN 21
Hvis du ikke skal bruge din Amiga Monitor mere..... jamen så vil jeg gerne købe den af dig!!!!

Skriv til: domino@tdcadsl.dk hvis du er interesseret!!!!!!!