Avatar billede lygtefisken Nybegynder
29. november 2006 - 12:44 Der er 7 kommentarer

Webside vil ikke vises

Hvorfor kan én bestemt webside ikke vises. Serveren søger og melder blot tilbage, at siden kan ikke vises.
Alle andre websider vises uden problemer, men ikke denne ene bestemte.

Via både en Debian-Linux server og en OpenBSD-server eksisterer dette problem ikke. Fra disse vises websiden straks, så websiden fejler intet.
Problemet er heller ikke lokaliseret til arbejdsstationerne, da disse er testet på ovennævnte to andre servere.
Der er ingen specielle, selvvalgte og simple blokeringer på serveren for den pågældende webside.

Men problemet ligger dog i serveren!
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2006 - 12:58 #1
<ole>

"Men problemet ligger dog i serveren!" >> Det lyder ikke overbevisende sandsynligt  :)

Hvad er siden skrevet i - og hvordan ser en evt. server-kode ud? F.eks. er der forskel på, hvad PHP understøtter på en *nix og en Win

/mvh
</bole>
Avatar billede lygtefisken Nybegynder
29. november 2006 - 13:11 #2
olebole >
Tro mig - problemet ER i serveren!
Det er et faktum. Du kan roligt gå ud fra dette. Ellers skrev jeg det ikke så skråsikkert.

Her er sidens oplysninger:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2006 - 14:59 #3
Nej, jeg har det ikke med at give mig hen til tro og religion, så hvis du lige kan forklare mig, hvorfor du så skråsikkert tror, problemet skulle ligge i serveren?

Netop det, at du skriver: "Her er sidens oplysninger", efterfulgt af DTD'en peger i retning af, du ikke helt har styr på 'webkodnings mysterier' - og dermed heller ikke, hvor evt. fejl kan ligge. Hvilken markup-version, dokumentet er skrevet i, har absolut ingen betydning i denne sammenhæng.
Avatar billede karser Nybegynder
29. november 2006 - 17:08 #4
Er lygtefisken ikke havnet i forkert kategori!? ;o)
Avatar billede lygtefisken Nybegynder
30. november 2006 - 15:43 #5
olebole >

Det skal jeg forklare:
Fordi problemet blev løst på serveren relativt simpelt! Så meget ved jeg fra ham, der oprindeligt fik stillet problemet af en kunde, og han løste det på stedet, efter at have tænkt lidt over det. Han spurgte mig, om jeg også kunne løse problemet. Og én måde kunne jo være at sprede problemet ud på flere gode hjerner herinde.
Jeg har ikke endnu selv regnet det ud. Men jeg ved i princippet, hvilken vej han gik ind i serveren - og det er i fuld bevidsthed, at jeg ikke har røbet dette, da jeg ville se, om det ville være almindelig viden for servertroldkarle!

Og nej, jeg har ikke styr på webkodningens forunderlige verden. Slet ikke - men jeg vil da gerne røbe her (selvom det på ingen ikke vedrører mit stillede spørgsmål!), at jeg faktisk lige er begyndt at studere denne webkodningsverden. Dertil har jeg anskaffet mig en tyk engelsk bog.

karser >
Problemet er altså stillet i rigtig kategori.
Avatar billede lygtefisken Nybegynder
30. november 2006 - 16:12 #6
"ikke" skal selvfølgelig erstattes med "måde" i kommentaren før.
Avatar billede lygtefisken Nybegynder
11. februar 2007 - 14:04 #7
Jeg må jo snart lukke, da ingen fornuftige forslag er kommet.
Årsagen til at jeg ikke angav flere oplysninger underoprettelsen var at jeg ikke ville lede nogen ind på specielle typer svar.
Han ordnede det via tre kommandoer i en DOS-prompt!
Har ikke talt med ham siden, så jeg ved ikke hvilke!