Avatar billede tejekala Nybegynder
28. november 2006 - 13:24 Der er 6 kommentarer

NAVISION Atain - kontoskema

Er der nogen, der ved, om der i NAVISION er en begrænsning på størrelsen af kontoskemaer. Jeg har nu lavet 2.765 rækker, og får en fejlmeddelelse, når jeg vil indsætte den næste.
Avatar billede didb Nybegynder
28. november 2006 - 13:25 #1
Hvilken version af navision, er der tale om
Umiddelbart burde loftet ligge højere.
Hvad siger fejlen, er det noget med autoplitkey?
Avatar billede tejekala Nybegynder
28. november 2006 - 13:36 #2
NAVISION Attain - ver. 3.70

Og fejlen siger "---------------------------
Microsoft Navision Attain
---------------------------
Acc. Schedule Line findes allerede.

Identifikationsfelter og værdier:

Skemanavn='AFD FINAL',Linjenr.='85485000'

---------------------------
OK
---------------------------

Så nej - det er ikke den her "autosplitkey" - den har jeg også bøvlet med

Mvh

TEJEKALA
Avatar billede didb Nybegynder
28. november 2006 - 13:43 #3
Det må være en anden fejl, for loften for heltal er ca. 2,1 mia.
Det vil sige 210000 linier før du får fejlen, hvis tæller er 10000.

Hvad hvis du indsætter en linie ind imellem.
Avatar billede tejekala Nybegynder
28. november 2006 - 14:08 #4
Hmmmmm - det ser ikke rigtig ud som om, at der er noget der hjælper. Hvis jeg går længere ned i kontoskemaet (et helt tilfældigt sted) og prøver at indsætte linien dér - ja, så forsvinder den bare, når jeg trykker enter.

Findes der en måde, så jeg kan komme til at se det linienr. fejlen omtaler?
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
28. november 2006 - 17:25 #5
1. Hvis linjen forsvinder så har du sansynligvis sat et filter der bortfiltrerer den linje du er ved at oprette.
Tast Ctrl+F7, og fjerne de(t) filter der er sat. Det vil også løse problemet med linjenr. 85485000.

2. Du kan se linjenummeret hvis du har rettighed til at debugge.
Avatar billede sunset Nybegynder
15. januar 2007 - 01:34 #6
Linjenr.='85485000' betyder at du er ved at indsætte imellem to eksisterende linjer. Så der er problemet nok som frank siger at du har et filter på.
En anden måde er at trykke på Ctrl+F8 (Zoom) Denne mulighed eksisterer dog kun hvis du er superbruger.