Avatar billede searchjob Nybegynder
25. november 2006 - 18:48 Der er 4 kommentarer

tage script fra andre sider

er det ulovligt at tage et javascript fra en anden side ( f.eks jubii ) hvis der står i koden det IKKE er copyrightet? altså der kun står kode, og ikke noget med COPYRIGHT??
Avatar billede psykochicken Nybegynder
25. november 2006 - 18:57 #1
Som udgangspunkt tilhører koden ejeren af siden.

Læs, hvad der står på siden om copyright, eller direkte i scriptet om kildehenvisning. Hvis der ikke står noget, så gå ud fra at du ikke må bruge det eller spørg !

ex. på jubii står der i bunden af index-siden: "Copyright © 1995-2006 Jubii A/S"

;o)

/psc
Avatar billede searchjob Nybegynder
25. november 2006 - 18:58 #2
hvad hvis jeg tager koden og ændre navne på funktionerne osv.. så det ikke ligner??? så kan de vel ikke opdage det???
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2006 - 11:55 #3
<ole>

Betyder det, at hvis jeg tager en hue over hovedet, så er det helt i orden, at jeg scorer din PC? Prøv til en start at sætte dig ind i dette emne:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Moral

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2006 - 11:57 #4
Derudover kan dit spørgsmål i (25/11-2006 18:58:16) nok ikke betegnes som udpræget begavet i et forum, hvor mange lever af at kode!