Avatar billede jokkejensen Novice
25. november 2006 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udarbejde liste, over tiltag der kan påvirke søgemaskiner

Hej.

Jeg har fået til opgave at udarbejde en liste til vores sælgere, så de let kan få et overblik over tiltag der kan foretages for at påvirke søgemaskine resultaterne i begge retninger.

Jeg kunne godt lave en liste over de ting jeg umiddelbart kunne finde på, men tænkte jeg ligeså godt kunne bruge tiden på selv at udvikle mig lidt.

Derfor leder jeg efter en liste, over begreber til at opnå bedre placering, bedre pagerank, straffe andre mm.

Planen var at lave en whitehat og en blackhat liste, med begreber til at starte med (her kommer I ind i billedet), hvorefter jeg selv finder materiale om de forskellige begreber og laver liste til sælgere..

Endvidere vil jeg også gerne have en liste over tiltag, der ikke direkte påvirker søgemaskiner, men skaber mere trafk, mere salg.

Derfor vil jeg gerne have følgende liste udviddet:

Whitehat tiltag:
- Link building
- Catalogs
- Købte links //Er det blackhat ? eller kan det være begge, i hvilket omfang man benytter det?
- Søgeord (korrekt brug, perfekt indensitet, placeret korrekt, headers,titles, meta, og tekst)
- Metatags (korrekt brug, "side" differentierede, ikke spam)

Blackhat tiltag:
- Link spamming (fora, gæstebøger)
- Doorways
- Ip-restriction
- Cloaking
- Identisk indhold, Flere domæner med crosslink

Mere trafik
- Adwords

Lige kort hvad jeg kunne finde på, håbede så vi kunne få tilføjet en del, til "alles" fordel.

Pointene bliver "ligeligt" fordelt mellem de aktive i tråden.

/JJ
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
26. november 2006 - 11:40 #1
Jeg synes du mangler en vigtig, men alt for ofte overset faktor:
Spidervenligt website - bl.a. ingen java i intern linkstruktur m.v.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2007 - 09:58 #2
hey..

der skete vist ikke det store :)..

Er du flink at smide et svar

Tak for din tid. !

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
12. november 2007 - 17:12 #3
Tillader mig at lukke