Avatar billede omansf Nybegynder
24. november 2006 - 10:55 Der er 5 kommentarer

ODBC og C5 version 1.8 datastruktur

Desværre er jeg blevet pålagt den opgave at skulle kommunikere med C5 ver 1.8 via ODBC driveren. Denne har jeg fået samt en kode og nu skal jeg så have gang i sagerne.
Jeg har ikke adgang til en oversigt over tabel navne i c5 db'en og vil gerne høre om der er nogen her der kan linke til en oversigt eller på anden måde give mig indsigt i data strukturen bag C5.
På forhånd rigtig mange tak
Avatar billede supertekst Ekspert
24. november 2006 - 11:00 #1
Vil godt gøre et forsøg - idet jeg har nogen erfaring med anvendelse af ODBC kommunikation til C5 - version 3.0 - i forbindelse med udtræk af data fra C5 til en Access database.

Hvilken form for "kommunikation" skal du udføre?
Avatar billede omansf Nybegynder
24. november 2006 - 11:23 #2
Lyder godt
I første omgang er det kunder, ordre, ordrelinier

Jeg har dog fået et tilstødende problem. Når jeg forsøger at forbinde til odbcdriveren fra access får jeg følgende fejl:
Failed Sysdb on beginsession (-#1901) - jeg kender ikke til noget password på selve filen, men har supervisor passwordet...
Avatar billede supertekst Ekspert
24. november 2006 - 11:59 #3
Har du opsat driveren i Kontrolpanel/Ydelse og vedligeholdelse / Administration / Datakilder(ODBC)?
Avatar billede omansf Nybegynder
24. november 2006 - 12:41 #4
Jepsen
Avatar billede supertekst Ekspert
24. november 2006 - 13:32 #5
I Access - File / Hent eksterne data / Sammenkæd tabeller
Filtype:  ODBC-databaser

Din driver skulle nu kunne ses.
Ved udpegning af driver - skulle tabellerne kunne ses/vælges ??????

Går ud fra af C5-databasen er udpeget korrekt i SetUp af datakilder(ODBC) - i min demoversion: C5data.dat